România riscă să piardă o nouă tranșă de fonduri europene. Această lovitură ar putea să apară în contextul în care măsurile fiscale din PNRR nu vor fi implementate. Cererea de plată numărul 4, programată pentru vara acestui an, include reforme fiscale stricte, iar fără acestea, țara noastră nu va primi cei 2,3 miliarde de euro alocați. Printre măsurile solicitate de Bruxelles se numără o taxă pentru mașinile poluante. Ministrul Marcel Boloș explicat ce impact va avea reforma fiscală.
Citește și: DGA. 16 suspecți săltați pentru dare de mită și trafic de influență
Potrivit ministrului Fondurilor Europene, impact bugetar ar trebuie să fie 1,1% din PIB. Prin urmare, măsurile fiscale ar trebui să genereze 23 de miliarde de lei.
„Ce este cert în ceea ce privește reforma fiscală este că trebuie să avem un impact bugetar de 1,1% din PIB. Asta înseamnă că 23 de miliarde de lei trebuie să fie generate de măsurile fiscale”, a explicat Marcel Boloș.
Una dintre măsurile prevăzute în planul de reformă este introducerea unei taxe pentru mașinile poluante, care va fi stabilită în funcție de nivelul de poluare al fiecărui vehicul.
Marcel Boloș a menționat că valoarea acestei taxe ar putea varia între 2.000 și 3.000 de lei pe an.
„Ceea ce s-a născut ca dezbatere publică, merg până la 2.000 – 3.000 lei anual. Scopul este ca să avem o flotă auto a României cât mai prietenoasă cu mediul”, a adăugat ministrul.
0 Comentarii