Web Analytics
scris miercuri, 23.12.2015

Deputatul Cătălin Rădulescu: „E şi posibilitatea ca firma ce a câştigat studiul de fezabilitate pentru autostrada Piteşti-Sibiu să nu îl poată face”

Ministrul Transporturilor Dan Costescu a declarat săptămâna trecută, în cadrul unui interviu acordat Mediafax, că a fost ales traseul cu numărul trei din cele cinci propuse pentru construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel mai aşteptat proiect de infrastructură care ar putea fi realizat până în 2020. O opțiune ce lasă destule semne de întrebare în condițiile în care mai multe companii de top în frunte cu Dacia militaseră pentru traseul cu numărul unu. În plus, opțiunea ministrului pentru varianta trei ridică și un alt semn de întrebare. Concret, acest traseu trece pe o mare porțiune pe Valea Oltului și se pune firesc întrebarea ce se va întâmpla cu traficul rutier pe Valea Oltului atunci când vor începe lucrările la autostradă pe această porțiune. Va fi închis traficul? Se va alege o variantă ocolitoare? Despre toate aceste probleme am stat de vorbă cu unul dintre cei mai mari susținători ai autostrăzii Pitești-Sibiu, deputatul Cătălin Rădulescu, cel care este și membru în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților.

Deputatul Cătălin Rădulescu: „E şi posibilitatea  ca firma ce a câştigat studiul de fezabilitate  pentru autostrada Piteşti-Sibiu să nu îl poată face”

„În ultima vreme tot felul de papagali din Argeș își arogă construcția autostrăzii”

# Ministrul Transporturilor a declarat săptămâna trecută că s-a optat pentru varianta trei la proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu, deși argeșenii și firmele din județ în frunte cu Dacia au militat pentru varianta unu…
– Mai întâi aș vrea să spun că în ultima vreme tot felul de papagali din Argeș își arogă construcția autostrăzii. Toți ăștia care acum pe ultima sută de metri în județul Argeș au început să vorbească de autostradă n-au avut niciun fel de merite și atribuții că am ajuns în faza asta a proiectului. Niciunul dintre ei, nici parlamentarii, nici președinții sau vicepreședinții de Consilii Județene. Dacă vreau să se bată pentru autostradă, se băteau alături de mine de doi ani de zile, de când acest infractor numit Șova scosese autostrada din Master Plan. Au tăcut toți mâlc, pentru a nu supăra pe unul sau pe altul.  Săptămâna trecută am stat de vorbă cu ministrul ăsta nou al Transporturilor și l-am luat și l-am făcut praf la Comisia de Transporturi. Și aici vreau să precizez că din opt amendamente depuse de mine au trecut patru. Ministrul mi-a spus că speră să nu avem probleme cu studiul de fezabilitate. „Eu nu cred în capabilitatea firmei respective de a face studiul. Ar putea să nu îl facă”, mi-a spus ministrul. „Ce dracu’, îmi dați emoții pe sfârșit de an?”, i-am replicat. E și posibilitatea asta ca grupul ce a câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate să nu îl poată face. Și aici o să pun o întrebare în ianuarie 2016, când se va relua activitatea parlamentară: cum câștigă licitațiile aceste firme ce fac studii de fezabilitate pe multe milioane de euro? Și nu știu în ce buzunare se duc banii ăștia. Vreau să mai știu cum sunt alese aceste firme, pentru că aceste studii trebuie făcute de firme foarte profesioniste. Revenind la autostradă, în Master Plan traseul ei era foarte bine făcut, era o singură variantă stabilită de la Bruxelles, nu patru, nu cinci variante. Comisia Europeană știa de un singur traseu, era clar făcut de acum șapte-opt ani. De ce s-a ajuns la cinci variante? Cei de la minister mi-au răspuns că din cauza diferențelor de structură și de preț ce pot să apară. Oricum, în ianuarie 2016 o să le pun mai multe întrebări, inclusiv ce diferență de costuri și timp era între varianta unu și varianta trei.
# O parte importantă din traseul autostrăzii Pitești-Sibiu trece pe Valea Oltului. Mulți își pun firesc întrebarea: ce se va întâmpla cu traficul rutier pe Valea Oltului atunci când vor începe lucrările la autostradă pe această porțiune? Va fi el închis?
– Nu se închide. Autostrada nu are niciun fel de treabă cu drumul ce merge spre Sibiu pe Valea Oltului. Nu are niciun fel de legătură. Autostrada e separată de drumul național și nu va afecta traficul sub nicio formă. Și după ce se va face autostrada Pitești-Sibiu, ai opțiunea să mergi pe Valea Oltului pe drumul național, pe care se merge acum, sau pe autostradă.
Denis Grigorescu

 

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită