Campania „O stradă şi un bust pentru Constantin Stroe în Piteşti”
Jurnalul de Argeș a început încă din luna octombrie a anului trecut o campanie în cinstea lui Constantin Stroe, omul de care se leagă dezvoltarea Daciei și a Argeșului. Până acum și-au spus părerea nenumărate personalități ale județului și oameni cu funcții-cheie, care l-au cunoscut pe fostul director al Dacia și al ACAROM, toți de-o părere că amintirea lui Constantin Stroe trebuie onorată și în Pitești, printr-o stradă și un bust. De această dată, l-am invitat pe omul de afaceri și consilierul județean Dumitru Grecu, care ne-a felicitat pentru inițiativa campaniei, să-și spună părerea.
„E o inițiativă absolut extraordinară. După părerea mea, este una dintre primele trei personalități, fără doar și poate, din județul Argeș, din ultimii 30 de ani și cred că merită cu prisosință poate chiar mai mult decât atât. Din păcate, autoritățile n-au făcut mare lucru până acum, dar sper să înțeleagă treaba asta, pentru că județul Argeș, practic, îi datorează poziția pe care o are acum, din punct de vedere economic, la nivel național, în care Dacia reprezintă sau reprezenta, până acum ceva vreme, brandul nr. 1 din România. Se pare că acum a trecut pe locul 2, din câte am aflat, și din cauza aspectelor care se întâmplă la nivel mondial și a lipsei de subansamble pe care le folosesc ei în producția de mașini. Dar, una peste alta, Dacia este un brand național extrem de cunoscut, păstrat de Renault.
Citește și Merită o stradă din Piteşti să poarte numele lui Constantin Stroe?
Eu știu un pic mai mult din tot ce a însemnat efortul lui Constantin Stroe, am fost o perioadă destul de apropiat de dumnealui și știu ce eforturi extraordinare a făcut ca să aducă Renault în România, trecând peste orice opreliști, peste orice bariere, pentru că a crezut cu tot dinadinsul în acest concept și știu că avea foarte mari frământări și, practic, toată realizarea asta a fost făcută de unul singur. Puțini oameni cunosc. În principiu, lumea are senzația că a fost o întâmplare sau că așa au vrut românii. Nu e adevărat, a fost efortul aproape exclusiv al lui Constantin Stroe de a aduce Renault în România. Asta v-o spun, repet, pentru că am fost foarte apropiat în perioada aceea de dumnealui și știu multe, multe lucruri și câte bariere a întâmpinat”, ne-a spus Dumitru Grecu.
„Nu știu dacă există altcineva în județul Argeș care să fi făcut atât de mult pentru județ și pentru țară”
L-am rugat să ne spună și o amintire cu domnul Stroe, din multele pe care le are. „Eram odată, chiar în perioada în care se frământa să aducă Renault, împreună la Cumpăna, pe malul lacului Vidraru și stăteam la plajă. Era vară și, la un moment dat, a vrut să sară de pe vapor să facă baie în lac și știu că l-am oprit. «Nu, nu face greșeala asta, apa e foarte rece, e caldă doar la suprafață și, în momentul în care te duci un pic mai jos, riști să faci infarct». A încercat întâi, a văzut cum este și după aceea n-a mai sărit, că voia să sară de la înălțime. Am avut multe întâlniri prietenești, la masă, la distracție. Mi-a părut extraordinar de rău că a plecat dintre noi atât de repede. Repet, dacă ar fi după mine, ar fi personalitatea nr. 1, dar nu vreau să dau naștere la diverse… Este omul care a făcut cel mai mult pentru județul ăsta. Nu știu altcineva, poate că nu sunt foarte informat, dar nu știu dacă există altcineva în județul Argeș care să fi făcut atât de mult pentru județul acesta și pentru țară, nu doar pentru județ. E vorba de România, până la urmă”, a încheiat Dumitru Grecu.
Far’de Stroe, fala Mioveniului ar fi fost acum precum ARO .