Omul de afaceri piteștean Benone Lazăr controlează în prezent cel mai mare transportator de pe piaţa locală, un business de peste 90 de milioane de euro, câteva sute de angajaţi şi peste 1.000 de camioane. „Dacă adunăm camioanele de la Lazăr Internaţional, peste 400 de camioane, cu cele 22-23 de la Lazăr Junior, mai adăugăm 30-40 de camioane de la BAT, împreună cu cele 500 de ansamble de la celelalte companii unde suntem acţionari majoritari, la care se adaugă 80 de la Hoedlmayer-Lazăr, divizia de transport pentru automobile (unde anul acesta vom ajunge la 100 de camioane), depăşim 1.000 de unităţi”, caracteriza recent şeful grupului Internaţional Lazăr structura flotei sale, cea mai mare de pe piaţă în acest moment.
A depășit edy Spedition și i-a luat utilitarele lui Patriciu
Grupul Lazăr este alcătuit din şapte companii unde Ion (Benone) Lazăr este acţionar, grup care a rulat anul trecut afaceri de aproximativ 94 milioane de euro, dintre care aproape jumătate reprezintă businessul Internaţional Lazăr Company, firma de transport a omului de afaceri. Compania a preluat camioane inclusiv din cele reposedate (aflate la firmele de leasing din cauza neplății ratelor) din flota edy Spedition sau din utilitarele utilizate de Mercadia, compania controlată de Dinu Patriciu ce deţinea lanţul de magazine Mic.ro. „Din flota edy am luat 101 Volvo de la BCR Leasing şi 33 de Mercedes-Benz de la Mercedes-Benz Financial Services, care au fost reposedate, dar şi maşini de distribuţie din lotul lui Dinu Patriciu”, a declarat Lazăr.
Înaintea Daciei la Tanger
În prezent, 80% din transporturile realizate de Internaţional Lazăr Company sunt internaţionale, iar restul de 20% reprezintă activitatea de transport în ţară. Printre destinaţiile din afară se numără şi ţări din afara Uniunii Europene precum Rusia sau Maroc şi chiar Iran, unde sunt transportate componente pentru automobilele Logan. „Nouă ne plac provocările şi am fost printre primii care au călcat în Africa. La Tanger eu am fost înainte ca Renault să bată ţăruşul. Am văzut şi autostrada, terminalul de containere. Transportăm frecvent şi către Iran, dar după embargo am lipsit o perioadă. Acum s-ar putea să se reia. În Rusia nu suntem competitivi deoarece ei au motorina mai ieftină şi întotdeauna ies cu 500-600 de euro mai ieftin. În Maroc mergem frecvent, acum vom semna un contract pentru 2014-2015 pentru cele două uzine”, se laudă Lazăr cu performanțele firmei sale.
Florin Silvestru
0 Comentarii