Web Analytics
scris miercuri, 16.04.2014

Pentru că în prezent este prea scump, patronul FC Clinceni a renunţat deocamdată la brand-ul şi palmaresul FC Argeş

În numărul trecut al Jurnalului vă informam că patronul FC Clinceni era dispus să plătească până la 500.000 de euro pentru brand-ul, palmaresul şi culorile FC Argeş pe fondul dorinţei oficialilor ilfoveni de a evolua la Piteşti în noul sezon fotbalistic indiferent dacă aceştia vor juca în Liga I sau în liga secundă.

Pentru că în prezent este prea scump, patronul FC Clinceni a renunţat deocamdată la brand-ul şi palmaresul FC Argeş

Aşa se face că săptămâna trecută a avut loc o nouă întâlnire între precursorii acestui demers, numit de noi generic „Afacerea anului în fotbalul argeşean”. La întâlnire au participat primarul Tudor Pendiuc, preşedintele FC Clinceni, Dan Lăzărescu şi patronul acestei formaţii, Constantin Moroianu, nimeni altul decât patronul Cafea Fortuna, un om de afaceri extrem de potent din punct de vedere financiar având în vedere că figurează în Top Forbes România cu o avere de peste 20 de milioane de euro.  Imediat după aceea, omul de afaceri ilfovean Constantin Moroianu a avut şi o întrevedere cu Nicolae Enoiu, administratorul judiciar al FC Argeş în vederea preluării brand-ului, palmaresului şi culorilor grupării din Trivale. Trebuie reţinut că Nicolae Enoiu nu a făcut decât să prezinte concret situaţia în care se află FC Argeş şi procedeele prin care va trece acest dosar. Şi anume că trebuie să se ajungă la faliment şi abia apoi după o evaluare reală să se treacă la vânzarea brand-ului prin licitaţie. Pe surse însă am aflat că patronul Cafea Fortuna a renunţat deocamdată la brand-ul şi palmaresul FC Argeş şi asta din cauză că în prezent dacă ar fi dorit să cumpere brand-ul ar fi trebuit să achite o sumă colosală de bani. Este vorba de nu mai puţin de 3,8 milioane de euro. Adică 800.000 de euro pentru brand-ul propriu-zis şi încă 3 milioane de euro, bani care se puteau duce la creditorii FC Argeş. În aceste condiţii boss-ul de la Clinceni a decis deocamdată să se retragă. Nu însă de la intenţia de a aduce echipa la Piteşti, ci doar de la a mai cumpăra brand-ul FC Argeş. Şi, pentru a fi convinşi că omul de afaceri nu renunţă la Piteşti vă spunem că tot săptămâna trecută acelaşi Constantin Moroianu a venit personal la stadionul Nicolae Dobrin şi a montat mai multe aspersoare pentru o mai bună irigare a gazonului arenei din Trivale. Cu alte cuvinte, este destul de limpede că FC Clinceni va evolua din toamnă pe stadionul din Trivale şi chiar dacă între acest club şi autorităţile locale nu este semnat decât un contract de colaborare numai pentru Liga I, se pare că în curând se va adăuga un act adiţional prin care această colaborare să existe pe viitor chiar dacă Clinceniul rămâne în Liga a II-a.

Cine este Constantin Moroianu, patronul FC Clinceni

Avere: 19-20 de milioane de euro
Vârsta: 55 de ani
Reşedinţa: București
Domeniu/Companie: Producție cafea

Constantin Moroianu este proprietarul Cafea Fortuna, singura companie cu capital românesc aflată în topul celor mai mari producători de cafea prezenţi pe piaţa locală. Compania are un centru de producție situat în comuna Dragomirești Vale (județul Ilfov). Materia primă este adusă de la producători externi de cafea verde. Moroianu a realizat la Dragomireşti Vale un proiect de tip greenfield în care a investit circa 8 milioane de euro, fabrica fiind inaugurată în 2006. Produsele companiei se adresează consumatorilor cu venituri medii. În 2010, conducerea Cafea Fortuna a lansat brand-ul Fortuna Rendez-Vous, situat pe segmentul cafelei instant. După o cifră de afaceri de 22 de milioane de euro în 2009, mai mare cu 20% faţă de 2008, în condiţiile în care firma era prezentă doar pe un singur segment de piaţă, cel al cafelei măcinate, anul trecut proprietarul companiei miza în continuare pe creştere. Mai ales că potenţialul pieţei interne este destul de mare, numai dacă ţinem cont că România ocupă locul 24 dintre cele 27 de ţări din Uniunea Europeană în funcţie de consumul anual de cafea pe cap de locuitor, conform datelor din piaţă. Românii beau anual 2,3 kilograme de cafea pe cap de locuitor, consumul din România fiind de trei ori mai mic comparativ cu cel din Germania şi la jumătate faţă de cel din Austria.
Marius Ionel

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită