La numai o lună de la prezentarea în premieră mondială în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, noua Dacia Duster a fost prezentată și în România săptămâna trecută. La evenimentul găzduit de Complexul Romexpo din Capitală, amfitrioni au fost directorul general Dacia – Jerome Olive, directorul comercial Thomas Dubruel și directorul de marketing Mihai Bordeianu. Trebuie spus că, odată cu lansarea Noului Duster, Dacia încheie programul de reînnoire completă a gamei sale de vehicule, început în martie 2012 cu prezentarea modelului Lodgy. După cum spunea și directorul comercial Thomas Dubruel, „Gama Dacia este incredibil de tânără, dispunând de cea mai tânără familie de modele din Europa”.
Jerome Olive: „Dacia este marca ce a progresat cel mai mult în Europa”
Vorbind despre performanțele Dacia, directorul general Jerome Olive a subliniat: „Avem ambiția de a atinge o producție record de peste 340.000 de unități produse la uzina de la Mioveni în acest an.” Iar aici cel mai important rol îl va avea noul Duster, mașina off-road care a cucerit Europa prin raportul prestații/calitate/preț.
Tot directorul general Jerome Olive a subliniat că „Dacia este marca ce a progresat cel mai mult în Europa în condițiile unei piețe urâte.” Dacia înregistrează la ora actuală o creștere de 21% față de anul trecut. În țară, în condițiile în care piața autohtonă a scăzut cu 11%, Dacia a crescut cu 8%.
Noul motor turbo pe benzină, consum mixt de numai 6,2 litri/100 km
Lista noutăților prezente pe noul Duster cuprinde, printre altele, dispunerea la nivelul portierelor a comenzii pentru acţionarea electrică a geamurilor laterale, precum şi introducerea, în premieră în gama Dacia, a noului motor turbo pe benzină 1.2 TCe de 125 CP – un propulsor în egală măsură puternic şi economic, cu un consum mediu de numai 6,2 litri/100 km, şi cu un nivel redus al emisiilor de CO2. El dezvoltă 90% din cuplul maxim încă de la 1.500 rotaţii pe minut. Distribuția este pe lanț și este garantată pe viață, nu necesită întreținere. Acest motor este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Noua gamă Dacia Duster cuprinde trei nivele de echipare – Acces, Ambiance şi Laureate, şi patru motorizări. Alături de deja menţionatul propulsor 1.2 TCe, mai este disponibil blocul pe benzină 1.6 16V, de 105 CP, şi motoarele diesel 1.5 dCi de 90 şi 110 CP.
În ceea ce priveşte preţurile, acestea variază între 10.900 Euro (cu toate taxele incluse) în cazul versiunii Acces 4X2, echipată cu motorul 1.6 16V de 105 CP, şi 17.000 Euro pentru versiunea Laureate 4×4, echipată cu motorul 1.5 dCi de 110 CP.
Prețul pentru cea mai puternică motorizare, 1.2 TCe de 125 CP, este de 14.700 euro cu TVA, fără opționale, acest motor fiind disponibil exclusiv pentru nivelul de echipare Laureate. Varianta de motorizare 1.2 TCe în combinație cu tracțiune 4×4 va fi disponibilă din 2015, odată cu trecerea la Euro 6.
Clienții care vor comanda până la final de 2013 Duster facelift vor beneficia de sistem de infotainment MediaNav gratuit.
Duster, cel mai bine vândut automobil al grupului Renault în lume
Noul Duster oferă mai multe echipamente la același preț: Dacia MediaNav, regulator și limitator de viteză, asistență la parcarea cu spatele, sistem de control al traiectoriei (ASR-ESP) disponibil în echiparea standard, o evoluție la nivelul calității percepute. Pentru a garanta un nivel bun de protecție a ocupanților, Dacia Duster este mai nou echipată (încă de la primul nivel de echipare) cu airbag-uri frontale șofer și pasager, precum și cu airbag-uri laterale cap-torace.
Noua Dacia Duster oferă performanțe acustice superioare față de cele ale versiunii anterioare. Confortul la volan este și el îmbunătățit datorită unei mai bune insonorizări a habitaclului.
Dacia Duster, produs la Mioveni, este un adevărat succes comercial, reușind să câștige peste 470.000 de clienți în cei trei ani de carieră. În prezent, dintre cele 1.400 de mașini fabricate zilnic de Dacia, aproximativ 500 sunt Duster. Cadența de producție pentru Duster ar putea ajunge până la jumătate din volumul total zilnic de mașini produse. Totul depinde însă de numărul de comenzi.
Dacia Duster a devenit, în primul semestru al acestui an, cel mai bine vândut automobil al grupului francez Renault în lume, numărul mașinilor comercializată ridicându-se la 190.000 de bucăți, în creștere cu 40% față de perioada similară a anului trecut.
Denis Grigorescu
0 Comentarii