Deputatul PSD de Argeș, Aurel Bălășoiu s-a adresat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în privința reabilitării și modernizării clădirii de călători și a spațiilor publice ce aparțin gării Costești, care se află într-o stare avansată de degradare.
Citește și Asociații de elevi cer prelungirea anului școlar și vacanțe mai scurte
Parlamentarul de Argeș spune că ”nepăsarea statului este atât de mare încât roade și căile ferate. Ruine și mizerie, asta văd călătorii care merg cu trenul, în gara Costești opresc trenurile care circulă spre București, Craiova, Timișoara, Pitești, Mangalia, etc. Gara din Costești este pur și simplu abandonată și aproape cade pe oameni.
Gara din orașul Costești, județul Argeș a fost construită în anul 1869, iar în prezent a devenit un monument al degradării, devenind un loc de ”pelerinaj” pentru hoți și oamenii străzii. În clădirile abandonate din zonă au fost furate până și cărămizile și cablurile de curent.
Atât gara, ca și clădire, cât și peroanele sale arată pur și simplu infect. Peronul are zugrăveala scorojită de trecerea anilor, iar pavimentul este sărit și murdar. Gardurile ce separă peroanele au dispărut pe alocuri, dar nimeni nu s-a grăbit să le pună la loc. Cât despre gară, această clădire pute efectiv. Încălzirea se face prin sobe cu lemn, iar calorifere și uși din măcar de decor nu se găsesc. Și, cum o nenorocire nu vine niciodată singură, acolo unde sunt sobe, în general, este și tâmplărie clasică, deci o și mai mare pierdere de temperatură.
Citește și Se igienizează izvoarele de apă din Pitești
Pentru că sala de așteptare arată deplorabil, călătorii sunt obligați să aștepte fie pe peron venirea trenului, fie în apropierea caselor de bilete, unde mai exista deocamdată, niște bănci murdare, care vor dispărea și ele.
Proiectul de reabilitare înseamnă modernizarea clădirii de călători, a spațiilor publice și extinderea celor comerciale, refinisarea fațadelor, modernizarea grupurilor sanitare, refacerea instalațiilor aferente clădirii de călători, instalații de sonorizare, telefonie, ceasoficare, afișare electronică, consolidare și modernizare tunele pietonale, hidroizolații la copertină, refacerea canalizării pluviale etc.
Lucrările ce trebuie efectuate sunt următoarele: consolidarea fundației și a pereților structurali, consolidarea subsolului clădirii de călători, recompartimentarea cu pereți despărțitori, tencuieli interioare, strat suport șapă, înlocuirea instalației electrice, înlocuirea rețelei de alimentare cu apă hidranți exterior, înlocuirea ferestrelor la exterior, reparații șarpantă lemn și înlocuirea învelitoarei, jgheaburilor și burlanelor, reparații strat suport și vopsitorii lavabile la fațada clădirii, încălzire cu centrală termică pe bază de gaze naturale.
M-am deplasat personal în perioada 01.04-04.04.2021, ocazie cu care am discutat cu o parte din călători, aceștia împărtășindu-mi următoarele păreri:
M.S.: ”Ia uitați cum arată acoperișul! Dacă Doamne-ferește se dărâmă, nu ai nicio șansă. Nu mai arată a gară. Nu se vede că e epavă…? E o ruină, păcat de ea!”, D.C.: ”Tavanul se poate prăbuși în orice moment. Stai în frig, lipsă apă, grupul sanitar este focar de infecție… Asta e”, P.M.: ”Pustie, ți-e și frică să treci pe lângă ea”, M.I.: ”Domnule, nu suntem în stare nici să vopsim ce a construit Ceaușescu, dumneavoastră ați locui într-o casă dacă ar arăta la interior și exterior cum se prezintă această gară?”, R.D.: ”Este mai cald afară decât în sala de așteptare”.
Clădirea din imaginile prezentate nu a trecut printr-un bombardament. Peste ea nu s-a abătut vreun uragan și nici nu a fost zguduită din temelii de vreun cutremur. Sunt doar urmările nepăsării și ale inconștienței. Aceasta este o gară! Un loc în care vin și din care pleacă trenuri, un loc în care oamenii ajung în fiecare zi. Având în vedere aspectele semnalate, vă rog să analizați posibilitatea reabilitării și modernizării clădirii de călători și a spațiilor publice ce aparțin gării Costești”.
0 Comentarii