Web Analytics
scris joi, 25.01.2018

Zeci de mame din grupul „Mămici Piteşti” reclamă pe Facebook sictirul angajatelor de la Prestaţii Sociale

7 crsitina visan# Reacţia Cristinei Vișan (foto), femeia umilită pentru o alocație, după punctul de vedere emis de AJPIS Argeș: „Este un răspuns plin de cifre ce ascunde un comportament neadecvat”

Zeci de mame din grupul „Mămici Piteşti” reclamă pe Facebook sictirul  angajatelor de la Prestaţii Sociale

La mai bine de două săptămâni de la publicarea primului articol în care Jurnal de Argeş relata despre bătaia de joc la care a fost supusă o mămică plimbată degeaba între Piteşti şi Bucureşti pentru o alocaţie şi o indemnizaţie de creştre a copilului şi, după ce, în mai multe rânduri, am solicitat un punct de vedere directorului interimar al instituţiei cu privire la incidentele semnalate de femeie, punct de vedere  pe care nu l-am primit pe motiv că „fără avizul şefilor mei, nu pot să vă dau…”, pe 12 ianuarie, în urma publicării reacţiilor dure ale subprefectului Stoian la adresa atitudinii funcţionarelor AJPIS Argeş, ne-a fost transmis, în sfârşit, un răspuns la demersurile noastre de a obţine explicaţii din partea acestei instituţii. Este vorba despre un un răspuns care se regăseşte şi pe site-ul ziarului nostru încă de la data primirii lui şi în care directorul AJPIS se justifică înşiruindu-ne lista atribuțiilor pe care le are în domeniul administrării, gestionării şi plăţii beneficiilor de asistenţă socială. Un răspuns în care ni se dau nişte cifre seci referitoare la plăţile efectuate de agenţie, care nu doar că nu au nicio legătură cu subiectul  şi despre care nu ştim dacă înseamnă mult sau puţin pentru o astfel de instituţie (nu ni se dau termene de comparaţie) şi în care ni se explică, spre final, că „problema” femeii a fost rezolvată. Între timp, pe grupurile de socializare, tot mai multe mămici vorbesc despre experiențele similare avute cu această instituție, dovadă că nu avem de a face cu un caz singular.

Din 70 de rânduri, doar 11 despre cazul Cristinei Vișan. În rest, despre… atribuțiile instituției

7 DanielaMoldoveanuDupă mai bine de o pagină de pură teorie, directorul instituţiei încearcă să rezume la o „eroare de comunicare” problema Cristinei Vişan, mămica tratată umilitor de AJPIS Argeş şi care, în urma scuzelor penibile primite, potrivit cărora „Noi n-avem site-ul actualizat” și după puținele conversații lapidare (pentru că, de obicei, la telefonul instituției nu răspunde nimeni), în care funcționarele instituției nici n-au catadicsit să se prezinte, a înregistrat discuțiile care dovedesc sictirul angajatelor AJPIS (conversaţia telefonică a fost publicată de ziarul nostru).
Redăm mai jos răspunsul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș, prin directorul adjunct Daniela Moldoveanu (foto), în care doar 11 din cele  aproape 70 de rânduri fac referire la cazul Cristinei Vişan.
„Având în vedere solicitarea dumneavoastră (…) facem următoarele precizări:
Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Argeş () în principal următoarele atribuții în domeniul administrării, gestionării şi plăţii beneficiilor de asistenţă socială şi al susţinerii programelor de servicii sociale:
– aplică legislaţia privind acordarea şi plata beneficiilor de asistenţă socială;
(….urmează alte 13 puncte din manual)
Menționăm că Agenţia Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș gestionează beneficii de asistență socială pentru un număr mediu lunar de peste 194.000 de beneficiari și efectuează lunar plăți în valoare de peste 33.000.000 lei. La nivelul anului 2017 au fost efectuate plăți de 403.197.655 lei, pentru marea majoritate a beneficiarilor aceste drepturi de asistență socială reprezentând singurul venit.
De asemenea, personalul din instituiție este mult subdimensionat, supraîncărcat de atribuții de serviciu, beneficiile de asistență socială fiind gestionate doar de 12 funcționari, inclusiv directorul instituției, care răspund în paralel și sutelor de apeluri telefonice zilnice.
În ceea ce privește situația doamnei Cristina Vișan, s-a produs o eroare de comunicare, dar  problema a fost rezolvată, cererea acesteia fiind soluționată în 24 de ore prin transmiterea electronică a documentelor solicitate, modalitate de comunicare utilizată cu succes de către doamna Vișan anterior, de mai multe ori, în luna august 2017.
Referitor la buna comunicare cu beneficiarii și deplasările pe care le fac la sediul instituției noastre, chiar în plenul ședinței Colegiului prefectural din luna mai 2017, directorul executiv a făcut un apel către reprezentanții primăriilor să intermedieze relația cu aceștia, tocmai pentru evitarea acestor deplasări.
Referitor la afirmația privind imposibilitatea contactării directorului executiv al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș de către redactorul săptămânalului Jurnalul de Argeș, pe pagina web a Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș, www.arges.mmanpis.ro, la secțiunea „INFORMAȚII UTILE/Date de contact” se găsesc mai multe posibilități de contactare a personalului agenției, si anume:
un „FORMULAR DE CONTACT”;
un „FORMULAR DEPUNERE PETIȚIE”;
5 numere de telefon;
adresa de e-mail a instituției;
adresa de e-mail a d-nei Daniela Moldoveanu;
adresa instituției;
programul de lucru cu publicul;
programul de audiențe.
Față de cele precizate mai sus, considerăm că prin articolul publicat de Jurnalul săptămânal de Argeș au fost discreditate atât instituția publică cât și personalul instituției, fără o minimă informare despre activitatea desfășurată și fără a oferi posibilitatea transmiterii punctului de vedere al reprezentanților Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș”, se arată în documentul  semnat de Daniela Moldoveanu-Horlaville, Director Executiv AJPIS Argeş.

Ce omite să spună Daniela Moldoveanu, directorul AJPIS Argeș

Pare un răspuns cel puţin halucinant al conducerii interimare a acestei instituţii căreia îi amintim că i-am solicitat în mai multe rânduri un punct de vedere faţă de cele relatate, demersuri care s-au încheiat cu următorul răspuns al Danielei Moldoveanu.
„Eu, fără avizul şefilor mei, nu pot să vă dau un punct de vedere. Atâta vreme cât noi avem procedura de a trece informaţiile prin Agenţia Naţională şi Ministerul Muncii, eu nu pot să nu-mi respect procedura”, declaraţie pe care o putem proba cu o înregistrare audio.
În altă ordine de idei, conducerea AJPIS Argeș face referire la o singură problemă (cea care, în cele din urmă, a fost rezolvată), dar face abstracţie de celelalte, pe care aceeaşi mămică le-a avut la AJPIS Argeş în decursul celor doi ani în care a fost nevoită să apeleze la  această instituţie. O instituţie care, după ce, iniţial, în 2016, a pus-o pe drumuri inutil, pentru o procedură care se putea rezolva și online, un an mai târziu, în vara lui 2017, când femeia și-a mutat domiciliul în București, aceeași agenție n-a fost în stare să-i ofere telefonic informațiile necesare pentru încasarea indemnizației la noua adresă, pe motiv că la AJPIS Argeș informațiile se oferă doar la fața locului. În secolul 21, femeia a bătut din nou drumul la Pitești, la ora stabilită telefonic, prin secretariat, doar ca să afle ce are de făcut. În fața agenției avea să afle că a bătut drumul inutil pentru că instituţia e în mentenanţă. Conducerea AJPIS Argeș i-a explicat, culmea, că documentele ar fi trebuit trimise online, așa cum încercase inițial femeia, când s-a lovit de reticenţa funcţionarelor. În decembrie 2017,  AJPIS i-a pus din nou la încercare răbdarea, închizându-i, pur și simplu, în nas telefonul.

Cristina Vişan: „E un răspuns cum ar trebui, de fapt, să stea lucrurile, nu cum stau”

Reacţia Cristinei Vişan la răspunsul AJPIS Argeş e una de consternare. „Este un răspuns cum ar trebui, de fapt, să stea lucrurile, nu cum stau. Niciun argument nu justifică comportamentul persoanelor cu care am vorbit și care m-au tratat cum m-au tratat, și nici felul în care „cunosc” aplicabilitatea legii în practică. Este un răspuns plin de cifre, care ascunde, de fapt, adevăratele probleme ale comportamentului neadecvat pe care oamenii de acolo îl au. Răspunsul dat este făcut în litera legii, dar total pe lângă realitate, faţă de cum stau lucrurile. Am relatat aceste lucruri pentru că-mi doresc într-adevăr să se schimbe ceva şi să nu mai fie nevoie ca alte mămici să treacă prin experienţa mea”, a arătat Cristina Vişan.

Şi alte mămici au avut experienţe la fel de urâte cu AJPIS Argeş: „Le deranjezi în momentul în care îndrăzneşti să ciocăni la uşă”

Reacții de indignare la adresa atitudinii conducerii AJPIS au apărut și pe pagina de Facebook a ziarului Jurnal de Argeș, după articolele în care am relatat povestea Cristinei Vișan:
 „Sunt INCOMPETENȚI acești angajați! Nu au habar de legi… iar de legea bunului simț nici nu au auzit!”, scrie Carmen Stoican.

Replici acide de pe pagina de FB a Jurnalului: „Eu am avut parte de răspunsuri halucinante!”

7 crsitina visan01Comentariile ne confirmă ipoteza potrivit căreia numărul mămicilor care au fost tratate în bătaie de joc la ghișeele acestei instituții nu este deloc neglijabil.
„Cred că absolut toate persoanele care apelează la această instituție pățesc AȘA, în afară de cele care au și se duc direct la cunoștințele care lucrează acolo. Eu am avut parte de răspunsuri halucinante!”- scrie Giorgia Ologu  pe pagina de Facebook a ziarului nostru.
„Și eu am pățit-o cu «minunatele» doamne!”, scrie Doina-Virginia Atodiresei pe aceeași pagină.
Între timp, pe grupurile de socializare, tot mai multe mămici vorbesc despre experiențele similare avute cu această instituție.

Reacţii de pe grupul „Mămici Piteşti”, la fel de acide: „Răspund în sictir”

7 mamiciIar reacțiile nu se opresc aici. „În continuare, doamnele de acolo răspund în sictir, nu le pasă de unde vii, cu cine ai lăsat copilul. Un lucru este clar – le deranjezi în momentul în care îndrăznești să ciocăni la ușă”, scrie pe grupul „Mămici Pitești” o altă femeie.
„Şi eu am avut o experiență tare urâtă cu doamnele, dacă se pot numi așa”, mai scrie o mămică, pe același grup – „Mămici Pitești”.

Distribuie!

0 Comentarii