Vitamina care ajută oasele și inima. În ce legume și fructe se găsește

de | 2.12.2022 13:21 | Actualitate, Home

Cercetătorii din domeniul sănătăţii au noi veşti bune. Ei spun că un aport mai mare de vitamina K1 este asociat cu un risc mai scăzut de spitalizare pe termen lung legat de fracturi osoase la persoanele în vârstă, potrivit unui studiu australian.

Citește și: Cum murdăresc piteştenii râul Argeş

Cercetători de la Universitatea Edith Cowan (ECU) şi de la Universitatea din Australia de Vest au studiat legătura dintre spitalizările cauzate de fracturile osoase şi aportul de vitamina K1 în rândul a aproape 1.400 de femei mai în vârstă din Australia, timp de 14,5 ani – potrivit bursa.ro.

Printre alimentele bogate în vitamina K1 se numără kale, spanacul, broccoli, fasolea verde, prunele uscate, kiwi şi avocado. Studiul, publicat în revista “Food & Function“, a arătat că femeile care au consumat mai mult de 100 de micrograme de vitamina K1 zilnic, echivalentul a aproximativ 125 g de legume cu frunze închise la culoare, au avut cu 31% mai puţine şanse de a suferi orice gen de fractură faţă de cele care au consumat mai puţin de 60 de micrograme de vitamina K1 pe zi.

Articol scris de Gabriel Lixandru

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *