Un eveniment inedit realizat cu implicarea Muzeului Automobilului Românesc a readus în atenție un produs unicat ieșit pe vremuri pe porțile uzinei ARO. Câmpulungul a găzduit o întâlnire a deținătorilor de motociclete fabricate în fostele țări comuniste, iar vedeta a fost IMS 53, exemplarul pe două roți realizat în 1953 la Întreprinderea Metalurgică din Câmpulung, cea care ulterior avea să devină Întreprinderea Mecanică Muscel, apoi ARO Câmpulung.
Doar o duzină de asemenea vehicule au fost fabricate la Câmpulung, zece dintre ele fiind mândria oamenilor muncii la defilarea de 1 Mai 1953 de la București. Producția a fost stopată din cauza faptului că modelul IMS 53 era, practic, asemănător unei motociclete produse în Marea Britanie, dar și pentru că România se afla la un moment în care nevoile erau altele, în niciun caz nu țineau de mersul pe două roți motorizate.
Un singur exemplar din cele fabricate acum 67 de ani mai există și este deținut de către Landmark Management, firma care a cumpărat activele fostei uzine ARO. Motocicleta este expusă în camera muzeu de pe fosta platformă industrială și a fost expusă celor prezenți la Câmpulung chiar în fața fostei porți 1 a uzinei.
C.I.B.

Șoferii care nu vor mai avea voie să conducă cu peste 90 km/h și nici pe timp de noapte
O categorie de șoferi români nu va mai avea voie să conducă cu peste 90 de km/h și nici pe timp de...
01.12.2023 15:22
0 Comentarii