Un bărbat din Oradea, de profesie avocat, a obținut o victorie impresionantă în fața companiei aeriene low-cost Wizz Air, după ce un zbor programat din Spania spre România i-a fost anulat fără nicio notificare prealabilă. Se întâmplă întâmpla în ianuarie 2020.
Acesta s-ar adresat instanței de judecată iar decizia judecătorească a fost în favoarea lui Mircea Ursuța și a celor trei membri ai familiei sale, fiecare primind daune morale de 10.000 de euro, plus daune materiale și compensații, pentru un total de peste 40.000 de euro, informează publicația Bihoreanul.
Incidentul a avut loc când bărbatul și membrii familiei sale se întorceau din vacanța petrecută în Spania.
Citește și Wizz Air a anulat nouă zboruri într-o zi. Operatorul riscă suspendarea activității
La plecarea din România ei au luat avionul din Sibiu la Madrid cu un bilet dus – întors. Fără niciun anunț din partea companiei, însă, cursa de retur a fost anulată fără să fie anunţaţi. Familia lui Mircea Ursuța a petrecut o noapte în aeroportul din Madrid, unde nu era niciun reprezentant Wizz Air care să-i fi anunțat că zborul spre Sibiu a fost anulat și să-i fi oferit sprijin.
Au reuşit să revină acasă, cu întârziere de cinci zile, dintr-un alt oraş spaniol, Barcelona, şi nu în România, ci în Ungaria, la Budapesta.
De la Budapesta, au fost nevoiți să închirieze o mașină pentru a se întoarce acasă, la Oradea.
În tot acel timp nu au primit nicio explicaţie şi niciun fel de asistenţă de la Wizz.Nicio scuză şi nicio despăgubire, deşi conform Regulamentului CE nr. 261/2004 companiile aeriene sunt obligate să achite fiecărui pasager o compensaţie de 400 euro pentru orice cursă neefectuată pe o distanţă mai mare de 1.500 km.
În instanță, avocatul a cerut compensații financiare și daune morale, solicitând în total peste 80.000 de euro.
Judecătorii au decis în favoarea lui, dar pentru jumătate din sumă, obligând sucursala Wizz Air din România să achite familiei Ursuță 1.185 de euro daune materiale, compensații în valoare de 1.600 de euro (400 de fiecare), precum și 40.000 de euro (10.000 de fiecare) ca daune morale.
Până în momentul de față, compania nu a contestat decizia judecătorească, rămânând să plătească suma impusă pentru daunele morale și materiale cauzate de anularea zborului și lipsa asistenței pentru pasagerii afectați.
Sursa: bihoreanul.ro
0 Comentarii