Web Analytics

Trotinetele publice. În Piteşti, oamenii încă nu înţeleg că nu sunt de furat!

de | 13.11.2020 10:30 | Actualitate

De ceva timp, piteștenii observă pe străzi niște „jucării” noi: trotinete electrice de închiriat cu cardul., oferite de o firmă care mai e prezentă, în România, doar în București – în alte țări sistemul e deja vechi. Le-am probat și noi.

„Uite, bă, că are putere!”, comentează trecătorii

Se face cont și se adaugă cardul și datele personale. Se va cere mai ferm și poza buletinului – am mers fără ea, doar cu datele de bază. Se scanează cu telefonul și trotineta e gata de drum. Se pornește cu un elan și un buton de accelerație și devine aproape de nestăpânit pentru începători. Găsești până la urmă echilibrul pe ea, înveți să ocolești canalele – doar că pe răcoare mai îngheață degetul fixat pe accelerație. La deal, pe panta de la Schitul Trivale, trotineta încetinește uneori până la 4-5 km/h, dar nu se oprește. „Uite, bă, că are putere”, comentează trecătorii interesați; șoferii se uită și ei mirați la noua invenție (pe de o parte curioși, pe de altă parte, neliniștiți că trotinetiștii vor fi tentați să încurce traficul – uneori trec de pe trotuar pe stradă și invers, fără să poată semnaliza măcar, fiindcă țin ghidonul). La vale ajunge frâna, fără să mai fie nevoie de accelerație pe pantele abrupte. După o plimbare-două, capeți chiar o ușoară dependență, tinzi mereu să apelezi la așa ceva când te presează timpul.

Tariful e de 49 bani/minut

Costurile sunt mai mari decât la autobuz, dar comparabile cu cele de la taxi, unde nu ai însă senzația de „a te da cu ceva”, conducând singur, în viteză. De la Direcția Silvică la Ramada, un parcurs rapid costă circa 6,4 lei. La deal, de la Ramada până la Cornul Vânătorului, vreo 14 lei, cu pauze și mers încet. Nu se poate parca însă la Cornu. Ni s-a explicat faptul că tariful este de 49 bani/minut, plus 2 lei activarea. Plus 10 lei dacă o lași la o anumită distanță de zona marcată pentru parcări (există și alte suprataxe, pentru diferite distanțe pe care trebuie cărat înapoi vehiculul. Se pare, deci, că e mai rentabil să mergi mai repede, iar pe teren plat se ajunge rapid la 22-24 km/h, o viteză destul de periculoasă pentru cine nu are echilibru bun.

Citește și O baie de soare, iarna, la Salonic

”O să dublăm flota la anul”

Dacă apar probleme – de pildă, nu vrea să se mai oprească aplicația după ce ai încercat să o parchezi mai departe – suni la un telefon. Cosmin Coșereață, piteștean din Trivale, e printre cei mai cunoscători operatori care dau asistență la telefon. „O să lărgim zona și o să dublăm flota la anul. Acum e sfârșit de sezon. Întâi să se mai obișnuiască oamenii cu ele. Noi deocamdată le tot luăm de la oameni din curți și din apartamente, nu înțeleg că nu sunt de furat, fiindcă noi le urmărim și primim imediat alerte.”
Tarifele și site-ul aplicației încă mai suferă îmbunătățiri, iar reprezentanții firmei încă sunt interesați care ar fi zonele cu cea mai mare căutare pentru acest tip de transport.
Călin Popescu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

2 Comentarii

  1. Cum adică
    „oferite de o firmă care mai e prezentă, în România, doar în București”
    Sunt și în Cluj de un an

  2. Și în Ploiești dai de ele!