Web Analytics

Traseul argeșean al Autostrazii Sibiu-Pitești conform acordului de mediu

de | 31.12.2018 12:27 | Actualitate

Pe 28 decembrie a fost emis Acordul de Mediu de care se leagă finanţarea, proiectarea şi execuţia tronsonului de Autostradă Sibiu – Piteşti.După emiterea acestui acord de mediu, în perioada următoare, vor fi declaraţi câştigătorii loturilor 1 şi 5, urmând ca lotul 4 să intre în licitaţie, precum si o completare a studiilor geologice pe loturile 2 şi 3.Traseul autostrăzii Sibiu – Piteşti este amplasat pe teritoriul administrativ a trei judeţe, fiind împărţit în 5 secţiuni: Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa; Secţiunea 2 Boiţa – Cornet; Secţiunea 3 Cornet – Tigveni; Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş; Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti.Raportul de mediu prezintă întregul traseu al autostrăzii detaliind formele de relief pe care le traversează și punctele unde vor fi amplasate spațiile de servicii, precum și intersecțiile cu alte drumuri.
Pe raza județului Argeș, traseul se desfăşoară la vest de localitatea Sălătrucu, îndreptându-se spre Valea Topolog. În zona localităţii Văleni traseul autostrăzii intră pe Valea Topologului şi se desfăşoară în lungul acesteia la vest de localitatea Şuici, pe partea stângă a lacului Şuici. În zona km 74+204 este propusă realizarea nodului rutier Văleni care va face legătura între autostradă şi drumul judeţean DJ 703H. În zona nodului rutier Văleni s-a propus amplasarea Centrului de întreţinere şi coordonare (CIC) la km 74+200 – km 74+450.
În continuare, traseul autostrăzii se desfăşoară la vest de localităţile Ceparii Pământeni şi Bârsești. În zona km 77+850 – km 78+400 se propune un spaţiu de serviciu tip S3, pe partea dreaptă în sensul kilometrajului. În zona km 79+750 – km 80+300 se propune un spaţiu de serviciu tip S3, pe partea stângă în sensul kilometrajului, iar la km 81+775 este propus un pod peste Valea Bucura. În continuare, traseul ocoleşte pe la vest localitatea Tigveni, traversează râul Topolog la km 82+350 prin intermediul unui pod şi se intersectează denivelat cu DJ 678 A deviat la km 82+636. În zona km 82+650 – km 83+400 este prevăzut un nod rutier tip trompetă simplă care asigură legătura cu DN 73C. După intersecţia cu DJ 678A, traseul autostrăzii părăseşte Valea Topologului, trecând la sud de localitatea Blaju, îndreptându-se spre dealul Momâia. Traversarea dealului Momâia se va realiza cu un tunel cu o lungime de circa 1,35 km în zona km 85+650 şi km 87+100. La ieşirea din tunel traseul autostrăzii se îndreaptă către DN 73 C, traversându-l la km 87+750 şi merge apoi paralel cu acesta înspre Curtea de Argeş. Traseul autostrăzii se poziţionează la vest de municipiul Curtea de Argeş, evitând zonele dens locuite, el traversând o serie de obstacole naturale (valea Săliştei, dealul Săliştei, valea Buşaga, dealul Rotăreşti), ocolind pe la nord localitatea Noapteş.
Mai departe, traseul Autostrăzii Sibiu – Piteşti se desfăşoară de la Curtea de Argeş la Bascov. După intersecţia cu DJ 704 H, a fost proiectat un nod rutier, pentru a asigura legătura cu oraşul Curtea de Argeş şi cu comunele limitrofe, după care traseul se înscrie pe valea râului Argeş.
În zona nodului rutier, la km 91+750 – km 92+200, s-a propus amplasarea Centrului de întreţinere şi coordonare (CIC) Curtea de Argeş.
După traversarea canalului de fugă Zigoneni şi a râului Argeş la km 93+665, traseul se desfăşoară în spatele digului lacului de acumulare Zigoneni, între acesta şi calea ferată. Î
În zona km 96+650 – km 96+300 traseul autostrăzii traversează DC 209 și râul Argeş care a fost regularizat pentru a proteja autostrada la eventualele inundaţii. În continuare traseul se desfăşoară între DJ 704 H (comuna Anghineşti şi comuna Valea Brazilor) şi râul Argeş după care se îndreaptă spre sud-est paralel cu DN 7C şi CF 906 Piteşti – Curtea de Argeş.
La km km 103+350 – km 103+950 traseul autostrăzii traversează râul Argeş şi canalul de fugă al lacului de acumulare Vâlcele, continuând peste calea ferată 906 Piteşti – Curtea de Argeș şi peste DN 7C, urmând apoi un nod rutier (Nod Băiculeşti) pentru legătura cu DN 7C, prevăzut cu un pasaj superior.
Legătura cu DN 7C se face cu un sens giratoriu. La km 107+432, traseul autostrăzii se intersectează cu drumul comunal DC 217, pentru a cărui traversare a fost prevăzut un pasaj inferior.
În zona km 107+700 – km 108+250 a fost proiectată o parcare de scurtă durată amplasată simetric (stânga şi dreapta) faţă de autostradă.
În continuare, traseul autostrăzii se desfăşoară în lungul drumului național DN 7C, intersectează DJ 703, unde a fost proiectat un pasaj inferior, după care traversează râul Vâlsan la km 109+050 – km 109+700 şi râul Argeş.
În coada lacului Budeasa traseul se înscrie între CF 906 şi lacul Budeasa. În această zonă a fost prevăzut un viaduct a cărui construire a fost impusă pentru evitarea zonelor de siguranţă ale CF şi digului lacului de acumulare Budeasa. În zona km 117+950 – km 118+800 a fost proiectat un spaţiu de servicii S2, pe ambele părţi ale autostrăzii.
Traseul autostrăzii continuă pe direcţia sud-est până la intersecţia cu DN 7 în zona Bascov unde a fost proiectat un nod rutier (Nod Bascov) care asigură legătura cu drumul naţional DN 7 atât pe direcţia Bucureşti – Sibiu, cât şi pe direcţia Piteşti – Râmnicu Vâlcea. După intersecţia cu DN 7, traseul se înscrie pe axul Centurii Piteşti cu care face legătura. În zona km 120+850 – km 121+300 s-a propus amplasarea Centrului de întreţinere şi coordonare (CIC) Bascov.

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

1 Comentariu

  1. Păi să se-apuce odată… că sunt MULȚI ani de când se vorbește despre ea.
    Să sperăm că nu va fi nevoie să așteptăm anul 2030 ca să fie gata.