Web Analytics
scris miercuri, 02.02.2022

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat cea mai mare creștere din istorie

Conform unui comunicat al CN Administraţia Porturilor Maritime, traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 67,5 milioane tone în anul 2021, o creştere de 11,77% faţă de 60,3 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti. 

Traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat cea mai mare creștere din istorie

„Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone, în anul 2008, de 61,8 milioane tone, şi în anul 2019, cu 66,6 milioane tone. În traficul total, cea mai mare pondere, de 37,3%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 10%, articole diverse 9,2%, produse petroliere 8,1%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,1%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6,1%, şi combustibili minerali solizi, cu 5,1%”, se arată în comunicatul CN APMC.

Citește și: 30 de ani de la înființarea Fabricii de Combustibil Nuclear FCN-Pitești

Sursa citată a menţionat că, din traficul total, 76% reprezintă trafic maritim şi 24% reprezintă traficul fluvial. Atât traficul maritim, cât şi cel fluvial au înregistrat creşteri semnificative. Traficul maritim a crescut cu 13,44%, la 51,62 milioane tone, iar cel fluvial cu 6,7% şi a atins 15,86 milioane tone, faţă de 2020. „În 2021, traficul de cereale a atins un record absolut de 25,17 milioane tone, faţă de 21,9 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de cereale înregistrat, consolidând poziţia portului Constanţa de hub european de cereale. Creşteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: petrol brut, produse petroliere, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, seminţe uleioase şi fructe oleaginoase”, a mai precizat Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.Compania a afirmat că scăderi de trafic au fost înregistrate în principal la îngrăşăminte, produse chimice şi celuloză şi deşeuri de hârtie. O scădere se observă şi în traficul de containere, şi anume 6,16 milioane tone în 2021 faţă de 6,34 milioane tone înregistrate 2020. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în numărul de TEU-uri, respectiv 631.964 în 2021, comparativ cu 643.727 în 2020.  De asemenea, în 2021, 14.604 nave au făcut escale în porturile maritime româneşti, faţă de 14.380 nave în 2020.

Citește și: Un centru multifuncțional psihosomatic pentru copiii cu dizabilități a fost inaugurat la Râmnicu Vâlcea

CN APMC a prezentat situaţia traficului de mărfuri, defalcat, pe cele trei porturi. Astfel, în Portul Constanţa, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 61,2 milioane tone, faţă de 53,84 milioane tone în 2020, în Portul Midia, de 6 milioane tone, comparativ cu 2020, când s-au înregistrat 6,15 milioane tone, iar în Portul Mangalia, traficul de mărfuri anul trecut a fost de 338.472 tone, faţă de 2020, când s-au înregistrat 366.445 tone.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

De la Crin, la cer senin…

La PSD Argeș, se schimbă obiceiurile de consum în materie de insucces. Înfrângerea a devenit pretext motivațional. Nu e rușine, ci, dimpotrivă,...

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...