Web Analytics

Știați că…examenele oftalmologice ar trebui suportate de angajator?!

de | 4.07.2017 14:00 | Actualitate

control ochiInspectoratul Teritorial de Muncă Argeș atrage atenția asupra respectării, de către angajatori, a H.G. nr.1028/2006 care se referă la angajatii ce își desfașoară activitatea exclusiv în locurile de muncă care cuprind ecrane de vizualizare, cum ar fi monitorul unui computer. Potrivit acestei reglementări, birourile trebuie astfel amenajate astfel încât să ofere lucrătorilor confort şi libertate de mişcare, iar riscurile de natură vizuală să fie reduse.
Angajatorul trebuie să planifice sarcinile lucrătorului astfel încât folosirea zilnica a ecranului de vizualizare sa fie întreruptă periodic prin pauze sau schimbări de activitate, care sa reducă suprasolicitarea în fata ecranului de vizualizare.
Totodată, lucrătorii ce utilizează un ecran de vizualizare trebuie să beneficieze de un examen corespunzător al ochilor şi al vederii efectuat de o persoană care are competenţa necesară înainte de începerea activităţii, prin examenul medical la angajare, ulterior, la intervale regulate precum şi ori de câte ori apar tulburări de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare.
Lucrătorii vor beneficia şi de un examen oftalmologic, dacă rezultatele examenului susmenţionat arată că acesta este necesar.
Costurile acestor examene vor fi suportate de către angajator, iar protecţia ochilor şi a vederii poate fi asigurată din punct de vedere al costurilor şi în sistemul naţional de sănătate.
De asemenea, la locul de muncă, cerinţele minime ce trebuie respectate sunt următoarele:
1. suprafaţa de lucru să fie puţin reflectantă, cu dimensiuni suficiente astfel încât să permită o amplasare flexibilă a ecranului, tastaturii, documentelor sau a echipamentului auxiliar
2. scaunul de lucru să fie stabil, iar spătarul scaunului să poată fi înclinat şi reglat pe verticală
3. condiţiile de iluminat trebuie să asigure un contrast corespunzător între ecran şi mediul înconjurător având în vedere tipul de activitate şi necesităţile vizuale ale utilizatorului
4. sursele de lumină nu trebuie să provoace străluciri orbitoare şi să antreneze cât mai puţin posibil reflexii pe ecran; ferestrele trebuie prevăzute cu un sistem adecvat de acoperire, cu posibilităţi de reglare pentru a atenua lumina naturală la postul de lucru
5. pentru a se evita distragerea atenţiei sau perturbarea comunicării verbale trebuie să se ţină seama de zgomotul emis de echipamentul postului de lucru
6. echipamentele postului de lucru nu trebuie să creeze disconfort lucrătorilor prin producerea de căldură în exces
7. toate radiaţiile, cu excepţia părţii vizibile a spectrului electromagnetic, trebuie reduse la niveluri neglijabile
8. trebuie atins şi menţinut un nivel de umiditate corespunzător.
Angajatorii au obligaţia de a face o analiză a posturilor de lucru pentru evaluarea condiţiilor de securitate şi sănătate oferite lucrătorilor, să ia măsuri corespunzătoare pentru remedierea riscurilor şi pentru ca posturile de lucru să îndeplinească aceste cerinţe minime.
De asemenea, sarcinile lucrătorului trebuie planificate astfel încît folosirea zilnică a ecranului de vizualizare să fie întreruptă periodic prin pauze sau schimbări de activitate care să reducă suprasolicitarea.

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

0 Comentarii