Statul român încurajează infracţiunile transportatorilor auto. Multe milioane de euro – pierdute prin neplata rovinietei

de | 24.03.2016 16:20 | Dezvăluiri

# Șeful Poliției Mioveni, Cristian Mihalcea (foto), a răscolit mușuroiul de corupție numit „Afacerea Rovinieta” # Comisarul șef Cristian Mihalcea a cerut în două rânduri CNADNR să monteze camera mobilă pe DN 73 D și DN 73 E, pe drumul spre Mărăcineni și uzina Dacia  # Rezultatul a fost unul șocant în sensul că s-a descoperit că sute de tir-uri aparținând unor mari transportatori circulau fără roviniete # După inițierea acestor două acțiuni care au devoalat eludarea bugetului de stat cu sume de ordinul milioanelor de euro, comandantul Mihalcea s-a trezit reclamat de câțiva subalterni, pe filiera sindicatului din poliție, pentru purtare abuzivă  și răspândirea de zvonuri cu… conotații sexuale

O astfel de petiție anonimă, prin care se cere intervenția Corpului de Control al M.A.I. și mutarea de urgență a comandantului Mihalcea de la șefia Poliției Mioveni, am primit și noi la redacție. Numai că am mers pe fir și am aflat că nimic nu e întâmplător, în sensul în care e foarte probabil să avem de a face cu o acțiune concertată împotriva unui polițist care a deranjat interesele marilor transportatori și ale acoliților lor cu funcții din poliția argeșeană.

De ce e acuzat comisarul Mihalcea în petiția anonimă: că a răspândit zvonuri despre un sex-Gate din Poliția Mioveni

Să începem cu începutul. Chiar în debutul săptămânii trecute, am primit la redacție, prin poșta electronică, o primă petiție făcută în numele mai multor ofițeri din cadrul Poliției Mioveni. Ulterior am aflat că această petiție a fost transmisă și altor organe media. În stânga petiției figura numele lui Dorinel Popescu, liderul sindicatului Pro Lex, însă fără semnătura acestuia, iar în dreapta paginii „Mai mulți polițiști din cadrul Poliției Mioveni”, de asemenea fără nicio semnătură. Absența semnăturilor ne-a indus primul semn de întrebare că ceva e în neregulă. Însă am hotărât să începem verificările în ideea că vom descoperi totuși ceva. Și am descoperit că în momentul în care l-am sunat pe liderul de la Pro Lex, Dorinel  Popescu, acesta n-a dorit să comenteze autenticitatea petiției comunicându-ne sec doar că el „nu vorbește cu presa”. Conform expeditorilor anonimi, situația conflictuală de la Poliția Mioveni a izbucnit prin 2010, iar plângerile, formulate prin intermediul Sindicatului Polițiștilor – Pro Lex – au ajuns nu doar la IPJ Argeș, ci și la IGPR și s-au soldat cu atenționarea scrisă a ofițerului incriminat, comisarul șef Mihalcea.  Vineri, spre sfârșitul săptămânii, am primit o nouă petiție, tot prin e-mail și tot fără semnătură. Despre care însă ni se spunea că ar fi ajuns și pe masa conducerii IPJ Argeș, care urmează să ia măsuri, mai exact să „rezolve pozitiv” situația.  Cităm: „În ultimele luni, Mihalcea Cristian Ilie a lansat zvonuri despre soțiile unor subordonați, zvonuri care au produs probleme în familiile polițiștilor. Șeful poliției a inițiat și lansat la începutul lunii martie 2016 zvonul că între doi ofițeri, un bărbat și o femeie, există o relație extraconjugală, cei doi fiind căsătoriți cu alte persoane, aspecte care au creat din nou probleme în atmosfera de lucru la serviciu și, mai ales, în familiile polițiștilor – ținta șefului lor, care le-a încălcat dreptul la imagine și viața privată. (…) Cert este că un șef de instituție polițienească, fiind lider de opinie, nu are dreptul, prin fișa postului, să denigreze subordonații fără motive reale și prin gesturi care afectează grav atmosfera de muncă și chiar le pot destrăma familiile. Mihalcea Cristian Ilie se comportă însă ca un «răsfățat al sistemului», în care vrea să demonstreze că poate face orice și să nu răspundă pentru faptele sale decât prin aplicarea unor atenționări. Toate afirmațiile din această petiție vă pot fi confirmate de conducerea inspectoratului județean, care încearcă de bună credință găsirea unei soluții pentru a detensiona situația și a se reveni la un climat optim de muncă, în care randamentul polițiștilor să nu fie afectat. Astfel, i s-a propus lui Mihalcea să fie mutat pe un post echivalent ca funcție si remunerație, în cadrul inspectoratului județean din Pitești, însă șeful Poliției Mioveni a refuzat categoric, afirmând că el «rămâne la Mioveni să lupte»… Adevăratul motiv se bănuiește însă că este reprezentat de faptul că Mihalcea deține o parcare de tir-uri și terenuri în Mioveni, precum și o pădure într-o localitate limitrofă și cum altfel își poate proteja afacerile familiei decât prin prezența în fruntea poliției din localitate?!”.

L-am căutat pe Mihalcea! Omul spune că vrea să discute cu noi, însă șefii nu-l lasă

Cum e firesc, l-am căutat și pe cel incriminat, pe comisarul șef Cristian Mihalcea. Destul de calm, dovadă că avea cunoștință despre ceea ce se petrece, acesta ne-a spus că respectă presa, că nu are nimic de ascuns, însă nu ne poate oferi un punct de vedere deoarece nu a primit acceptul conducerii IPJ Argeș. A cerut aprobare să sea de vorbă de noi și să ne acorde un interviu pentru a putea demonta punctual acuzațiile, însă șefii de la IPJ Argeș au zis „nu”. Următorul pas a fost să solicităm IPJ Argeș, în baza legii 544, informații despre existența sau inexistența unei situații conflictuale la Poliția Mioveni, precum și natura ei, dar și amănunte despre o posibilă cercetare disciplinară a comandantului Mihalcea. Ni s-a răspuns că la nivelul IPJ Argeş se efectuează verificări privind climatul organizaţional existent la Poliţia oraşului Mioveni, la finalul cărora se vor lua măsurile legale.

„Deranjul” provocat de Mihalcea s-a lăsat cu pagube de milioane de euro în buzunarul transportatorilor

Și acum vine bomba! În cursul documentării noastre pe subiectul tensiunilor (create artificial sau nu) de la Mioveni, am descoperit însă altceva. Mult mai interesant, mult mai exploziv și cu multe, foarte multe zerouri în coadă. Anume că anul trecut, Poliția Mioveni, prin comandantul Cristian Mihalcea, a solicitat CNADNR amplasarea unei camere de supraveghere mobile pe DN-urile care merg spre uzina Dacia și spre Câmpulung. Adică pe rutele forjate la maximum de tir-urile marilor firme de transport din județ și din România. Iar rezultatul a fost unul stupefiant. În doar câteva săptămâni au fost identificate mii de vehicule de mare tonaj circulând spre uzina Dacia, fără a avea rovinietă. Iar multe dintre aceste vehicule aparțin unor transportatori cu nume sonore și cu cifre de afaceri de zeci de milioane de euro. Ce a descoperit, de fapt, comandantul Mihalcea prin cererea adresată CNADNR de a amplasa cameră video mobilă pe raza de competență a Poliției Mioveni? Că se eludează legea, că se circulă fără rovinietă, iar asta înseamnă găuri financiare enorme la bugetul de stat. Explicaţia este una simplă. Pentru a accede la contracte, afaceriştii nu includ în calculaţia preţului şi sumele destinate plăţii rovinietei. Rovinieta pentru un tir poate ajunge până la 55 euro/7 zile. Înmulțiți cu o lună și apoi cu trei sute de tir-uri, cât se presupune că ar putea avea în portofoliu un transportator serios și vedeți cam câți bani nu se încasează la bugetul statului. Cert e că „deranjul” provocat de comandantul Mihalcea în buzunarul marilor transportatori din Argeș s-a decontat la începutul acestui an, când au început să le sosească, la sediul firmelor, sacoșe de amenzi pentru lipsă rovinietă. Și să tot fie sute de mii, dacă nu chiar milioane de euro… Nu-i așa că în altă cheie se poate înțelege acum toată zavera pusă recent, de către „sindicaliști”, în cârca lui Mihalcea? Nu cumva omul acesta a deranjat o mafie din transporturi și pe care o protejează unii șefi din poliția argeșeană? Și, dacă e așa, nu cumva subiectul e direct de DNA și afectează chiar și siguranța națională?

Șeful de la Drumuri Naționale confirmă că Poliția Mioveni  a cerut iarăși camera mobilă de la CNADNR. Mihalcea a deranjat din nou transportatorii! 

Ca noutate absolută, Mihalcea a deranjat iarăși transportatorii, chemând din nou camera video mobilă de la CNADNR. Iar acest lucru s-a întâmplat în perioada 9 martie – 16 martie 2016, chiar la începutul acestei luni, după cum ne-a confirmat chiar directorul Secției Drumuri Naționale Pitești, Gheorghe Mihăiţă (foto):  „Pe teritoriul județului Argeș avem o singura cameră de monitorizare, care se află în localitatea Buzoești și mai există una pe A1, la kilometrul 70. La nivelul Sucursalei Drumuri Naționale se mai acționează și cu o cameră mobilă pe care o instalăm în funcție de evaluarea noastră. Săptămâna trecută, de exemplu, la sesizarea Poliției Mioveni, aceasta s-a aflat pe zona DN 73 D, care duce către Automobile Dacia și pe DN 73 E, drumul nou, tot către Dacia, întrucât în această zonă circulă un număr mare de autovehicule de mare tonaj de transport marfă. Camerele mobile deservesc 7 secții, conform unei programări sau atunci când sunt solicitări din partea organelor statului. Acum am transmis camera la București dar o așteptăm din nou. Pentru noi înseamnă venituri aduse companiei și veniturile proprii asigură salariile celor de la drumuri! Trebuie să vă mai spun că noi doar implementăm în sensul că deplasăm oameni acolo și monitorizăm dar nu coordonăm. Astfel că  nu deținem nici informații legate de autoturismele, autovehiculele care au fost depistate în trafic ca neavând rovinietă, toate acestea duc într-un server al unui sistem coordonat de CNADNR, baza de informații se centralizează la CESTRIM și acolo este personalul care procesează și editează procesele verbale care sunt transmise contravenienților. Eu am lucrat la implementarea acestui sistem, să știți că nu există posibilitatea de eludare, se lucrează automat pe sistem IT.”

233.000 de autovehicule circulă spre Dacia într-o săptămână, însă camera pentru verificarea rovinietei e amplasată la… Buzoești 

Cu toate că, deocamdată, nu am primit de la CESTRIM, deși am solicitat, rezultatul verificărilor din perioada semnalată, e lesne de bănuit care este cuantumul amenzilor primite de transportatori, adică unul  de natură să genereze un adevărat taifun printre veniturile acestora. Nu-i așa că vin de se leagă? Și, privind lucrurile în acest context, scandalul pus pe seama lui Mihalcea poate însemna și că se dorește cu orice preț mutarea lui de la Mioveni pentru că a deranjat interese financiare uriașe? Potrivit unei statistici de trafic auto realizată de către Dispeceratul – Supraveghere camere video, numai în perioada 7.03.2016-14.03.2016, numărul total al mașinilor care au tranzitat Mioveniul a fost de… 233.221 autovehicule. Iar cele mai multe au intrat sau au ieșit înspre sau dinspre porțile uzinei. Asta, fără a mai pune la socoteală maşinile care tranzitează pe ruta Piteşti-Braşov, care ar înzeci numărul final. Având în vedere că drumul înspre și dinspre uzina Dacia reprezintă punctul zero al transportului de marfă din România, ne poate explica și nouă cineva de ce Argeșul are o singură cameră fixă supraveghere pentru verificarea rovinietei iar aceea e amplasată tocmai „unde a înțărcat mutul iapa”, adică la Buzoești, la ieșirea înspre Teleorman? Asta, deși locația inițială a fost stabilită la Mărăcineni, pe DN 73, la Km 4, numai că a fost schimbată pentru că deranja interese financiare colosale. Cum spuneam, subiectul nu e doar de targă, ba chiar și de DNA.
Material realizat de Alina Crângeanu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii