Web Analytics

Șoseaua Națională dintre Câmpulung și Brașov (raiul gropilor, coșmarul șoferilor) – în atenția deputatului Simona Bucura-Oprescu

de | 14.04.2021 13:03 | Actualitate, Politica si Administratie

Drumul Național Pitești-Brașov a fost reabilitat numai în parte. După ieșirea din Câmpulung, însă, devine insuportabil. Zonele: Dragoslavele, Rucăr, Dâmbovicioara sunt, în realitate, calamitate.

Găurile din asfalt ajung și la jumătate de metru. Iar traficul crește zi de zi, mai ales că șoseaua este indicată ca rută ocolitoare pentru a ajunge la stațiunile montane.
Situația acestui drum a ajuns, iată, în atenția unui deputat argeșean, Simona Bucura Oprescu. Acesta îl întreabă pe Ministrul Transporturilor când va căuta un alt drumar care să se apuce de treabă și dacă sunt bani prevăzuți pentru investiție:

 

 

CITEŞTE ŞI: Senatoarea Diana Șoșoacă: „Îmi voi lua inclusiv permis de port-armă şi o să solicit pază non-stop!”

 

 

 

”Stimate domnule ministru,
Recent, contractul de execuție a  lucrărilor de reabilitare și modernizare  a drumului național 73 (DN 73) Pitești – Brașov, încheiat cu Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel în 2014, a fost reziliat. După ani și ani de stres pentru șoferii obligați să circule  pe acest drum în condiții de restricții legate de efectuarea lucrărilor, au fost recepționați doar 28,85  km dintre cei 103,5 km care erau incluși în proiect.

 

 

CITEŞTE ŞI: Vlad Voiculescu, revocat din funcţia de ministru al Sănătăţii! Interimatul va fi asigurat de vicepremierul Dan Barna

 

 

Practic, cel mai dificil tronson din acest drum – cuprins între Câmpulung Muscel și până aproape de Rășnov, tronson care traversează munții, a fost neglijat, iar starea părții carosabile se degradează de la o zi la alta. Deja s-au format „valuri”, au apărut alunecări de teren, gropile sunt din ce în ce mai mari, iar elementele de siguranță ale dminului (marcaje, parapeți etc.) lipsesc exact  unde este mai mare nevoie de ele.
Importanța acestui drum care leagă zona de sud a țării cu Transilvania este indiscutabilă, mai ales că este recomandat de către Poliție drept rută alternativă pentru turiștii care merg în stațiunile de pe Valea Prahovei și sunt nevoiți să petreacă ore în șir pe DN1. Nu mai vorbim despre impactul asupra turismului din zona Rucăr-Bran!
Așadar, domnule ministru, vã întreb:
– Când se va lansa procedura de selectare a unui nou constructor?
– Care sunt (dacă sunt) sumele de bani prevăzute în bugetul de stat pentru această investiție?
– Când preconizați că ar putea fi reluate lucrările și, mai important, care este termenul de finalizare a investiției pe care îl preconizați?”

 

Simona Bucura Oprescu, deputat PSD de Argeş 

Articol scris de Antoniu Neguț

Distribuie!

0 Comentarii