Web Analytics

Sănătatea – reflectată în mica publicitate din presa românească interbelică

de | 9.02.2017 13:17 | Cultură

9 reclameReclama este sufletul comerțului. Așa cum o știu toți afaceriștii de astăzi, o știau toți oamenii de afaceri, negustorii sau precupeții din perioada interbelică, perioada în care România a atins o mare dezvoltare economică. 

O selecție de imagini despre ceea ce însemnau reclama și publicitatea, în presa din perioada interbelică, o prezintă expoziția „Sănătatea – reflectată în mica publicitate din presa românească interbelică”, organizată la Biblioteca Județeană „Dinicu Golescu” Argeș, de Secția Presă/Legislație. Selecția a fost făcută din revistele „Albina” și „Realitatea ilustrată”.

Paginile ziarelor din anii ‘30 erau pline de reclame de mici sau mari dimensiuni, unele realizate exclusiv din text, altele însoțite de imagini. Reclamele din perioada interbelică nu se adresau omului de rând, ci clasei elitiste și cochete, prezentând informații-cheie despre produs și promovând un brand.
În anii 1931-1936, existau în ziarele românești reclame la mai multe tipuri de pastă de dinți. Cele mai multe dintre reclamele la pastă de dinți sau la săpunul de dinți atrăgeau atenția doar asupra esteticului, fără să facă referire la necesitatea produsului, din punctul de vedere al igienei sau sănătății.
Multe reclame din ziar erau pentru medicamente sau produse care tratau o mulțime de afecțiuni precum: nevralgiile, durerile de cap, reumatismul, guta, durerile de picioare. Cele mai multe dintre medicamentele prezentate în reclame veneau din Occident. Aspirina Bayer, cea care se găsește și astăzi în farmacii, era prezentată ca fiind indicată pentru „nervi”, în vreme ce Pyramidonul era destinat durerilor de cap.
Pentru publicul doritor să vadă și să înțeleagă cum se făcea reclamă în presa din perioada interbelică, expoziția rămâne deschisă toată luna februarie la Secția Presă și Legislație de la Biblioteca Județeană „Dinicu Golescu” Argeș.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii