S.I.P.A. „MUNTENIA „exprimă profunda îngrijorare și indignare față de modul în care Ministerul Educației a gestionat reformele asumate prin PNRR în domenii esențiale pentru sistemul de învățământ: educația timpurie, învățământul profesional și digitalizarea. „Aceste domenii reprezintă pilonii modernizării educației, însă, în ciuda finanțării europene puse la dispoziție, numeroase ținte și jaloane au fost eliminate, iar reformele au fost ratate sau amânate nejustificat” explică, într-un comunicat de presă, cel mai important sindicat al învățământului preuniversitar din regiune.

„În loc să își asume responsabilitatea pentru eșecul managerial și politic, ministrul Educației, Daniel David, a ales să transfere vina asupra profesorilor, afirmând că „lipsa de pregătire a cadrelor didactice este cauza principală a analfabetismului funcțional”.
Această declarație este calomnioasă, profund nedreaptă și ignoră realitatea din școli:
profesorii lucrează în condiții de subfinanțare cronică de 35 de ani.
Programele de formare continuă nu sunt finanțate și nu sunt adaptate nevoilor reale ale școlii.
Lipsesc resursele educaționale digitale și dotările promise în PNRR.
Infrastructura școlară, în special în rural, rămâne precarizată.
Clase supraaglomerate, muncă neplătită și responsabilități crescute prin legislație incoerentă.
A pune întreaga povară pe umerii profesorilor reprezintă o fugă de răspundere și o încercare de a acoperi eșecul instituțional al ministerului în implementarea propriilor reforme asumate în fața Comisiei Europene.
Vina nu este a profesorilor, ci a decidenților politic și administrativ.
Analfabetismul funcțional este un fenomen complex, alimentat de:
lipsa investițiilor reale în educație,
absența politicilor coerente de sprijin pentru educația timpurie,
incoerența curriculară,
eșecul modernizării învățământului profesional,
întârzierea digitalizării,
migrația masivă a familiilor și decalajele sociale.
Resursele alocate prin PNRR reprezentau șansa istorică pentru a schimba aceste realități. Faptul că jaloane întregi din cele 7 reforme și 18 investiții au fost eliminate reflectă nu lipsa de competență a profesorilor, ci lipsa de viziune, de management și de responsabilitate la nivelul conducerii ministerului.
Citește și Îl are pe conştiinţă directorul Armand Chiriloiu pe inginerul silvic Sever Pahonţu? (66) Georgiana Gheorghe, director executiv APADOR-CH România: „Opacitatea şi indiferenţa autorităţilor pot constitui o atingere directă a drepturilor omului”
Solicitările noastre:
- Retragerea publică a declarației prin care ministrul a acuzat profesorii pentru analfabetismul funcțional.
- Transparență totală privind reformele eliminate, fondurile realocate și stadiul fiecărei investiții din PNRR.
- Relansarea urgentă a reformelor esențiale: educația timpurie, profesională și digitalizarea, printr-un plan realist, consultat cu partenerii sociali.
- Investiții în formarea reală a cadrelor didactice, finanțate, accesibile și relevante.
- Dialog social autentic, nu comunicare unilaterală și campanii de culpabilizare.
Profesorii nu sunt vinovații de serviciu ai României.
Ei sunt cei care țin școala în viață, în ciuda tuturor neajunsurilor.
Responsabilitatea reformelor ratate aparține celor care conduc Ministerul Educației, nu celor care lucrează zi de zi cu elevii într-un sistem lăsat fără suport, fără resurse și fără direcție strategică.
SIPA „Muntenia” rămâne ferm pe poziție în apărarea demnității profesionale a cadrelor didactice și solicită conducerii ministerului respect, responsabilitate și asumare reală a obligațiilor față de școală și societate.
Biroul Operativ al S.I.P.A MUNTENIA.”




0 Comentarii