Parlamentul European a găzduit joi, 19 mai, conferința „Zero segregare în educație în Europa”, la care au fost prezentate studii de caz privind segregarea în școli și cele mai bune soluții pentru prevenirea și combaterea acestui fenomen.
La această conferință a participat și Asociația Centrul de Advocacy și Drepturile Omului (CADO), care a prezentat rezultatele monitorizării dimensiunii segregării școlare în România și a nivelului de pregătire a monitorizării acesteia de către Ministerul Educației, realizate în cadrul proiectului „Școală pentru toți copiii! -II”.
Citește și Conferința națională de istorie, cultură și civilizație ”Pitești 634”
De asemenea, CADO a prezentat, în 5 mai, și la Parlamentul României rezultatele monitorizării realizate în cadrul proiectului „Școala pentru toți copiii! – II”, proiect realizat în parteneriat cu Asociația ACDC Romania, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund – Romania, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021.
Citește și Încep lucrările de conservare și reabilitare la Cetatea Poenari
1387 de unități școlare din învățământul primar și gimnazial din 11 județe (Botoșani, Brașov, Cluj, Constanța, Iași, Ialomița, Maramureș, Mureș, Prahova, Suceava și sectoarele 2 și 5 București) au fost invitate să participe în cadrul procesului de monitorizare a segregării școlare în cadrul proiectului „Școala pentru toți copiii! – II”, iar 58% (805 școli) au oferit date complete, 62% fiind din mediul urban, iar 55% din mediul rural. Datele raportului sunt reprezentative doar la nivelul școlilor care au oferit date din cele 11 județe.
Citește și Reportaj în iadul defrişărilor, la 1.700 m altitudine. Acum se replantează aici 100 ha de molid
Cu privire la dimensiunea segregării școlare în cele 11 județe, potrivit raportului, 35.4% (285 de școli) din 805 școli care au oferit date înregistrează cel puțin o formă de segregare. Forma de segregare preponderentă este segregare etnică.
Citește întregul articol pe presshub.
0 Comentarii