Restricţii de confidenţialitate la Dacia: se pregăteşte noul Sandero

de | 24.10.2019 13:29 | Actualitate, Economie

# Vizitele se vor reduce în uzină, inclusiv cele cu copiii în cadrul acțiunii “Școala Altfel”

În vara acestui an, Christophe Dridi, director general al Dacia-Groupe Renault, a dezvăluit intenţia de a creşte capacitatea fabricii de la Mioveni din toamna anului viitor. El a subliniat că, din septembrie 2020, va majora producţia fabricii la 400.000 de maşini, printr-o investiţie de 100 milioane euro, lucru ce va aduce și lansarea unui nou model de Dacia Sandero pe piață. Și cum acest lucru nu se poate realiza fără contribuția resursei umane argeșene ce lucrează pe platforma de la Mioveni, am considerat oportun un dialog pe această temă cu viceliderul sindical de la Dacia, Ion Iordache.

„Mărirea producției e un eveniment foarte bun pentru Dacia. Asta înseamnă stabilitatea locurilor de muncă, înseamnă că avem perspective. În ceea ce privește negocierile, noi le facem anual, în funcție de profitul întreprinderii, de inflația din România și sunt mai mulți factori implicați în această negociere. Niciodată nu s-au mărit salariile la inițiativa patronatului. Salariile se măresc la negocieri. Avem la anul negociere de salarii, cum am avut până acum”, a declarat vicepreședintele Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache.
În 2018, Dacia Duster este modelul prin care firma s-a remarcat cel mai mult. „Uzina Dacia este o fabrică de top în conceptul Renault și va rămâne o fabrică de top. Mașinile de la Dacia se vând într-un procent foarte mare în Europa. Dacia Duster este cel mai vândut model”, a mai spus Ion Iordache.
Tot anul trecut, producția uzinei Dacia de la Mioveni a fost de 335.262 vehicule, ceea ce reprezintă o creștere cu +6.8% față de 2017, când au fost produse 313.883 unități, arată o statistică emisă la începutul acestui an de ACAROM, Asociația Constructorilor de Mașini din România.
Pentru 2020 se pregătește un nou model Dacia Sandero. „Se fabrică un alt produs. Nici eu nu pot să vă vorbesc acum despre acest lucru”, a mai spus Ion Iordache.
Știm însă că, odată cu majorarea producției și introducerea unui model nou, regimul de confidențialitate al uzinei de la Mioveni se schimbă. „Când se lucrează la noul model, în toate uzinele se petrece acest fenomen, sunt niște restricții de confidențialitate. Alte restricții nu mai sunt”.
Un exemplu ar fi reducerea vizitelor în întreprindere, vizitele cu copii, cele din cadrul inițiativei «Școala Altfel», explică viceliderul SAD, Ion Iordache.

Primul pas către Dacia electrică, abia în 2023

În Europa, companiile din industria automobilistică trebuie să se conformeze la costurile standardelor de poluare înăsprite ale Uniunii Europene. În ultimele luni s-a discutat despre o Dacia electrică sau una hibridă. Deși nu am reușit să aflăm date tehnice despre acest model, ne-a fost precizat anul când ar putea să apară.
„Ne dorim să facem primul pas către mașina electrică, adică să facem un hibrid, și este preconizat ca în viitorii ani să se facă acest lucru. Se ia în calcul, din anul 2023, să se facă o mașină hibrid. Se lucrează în acest sens, proiectul este făcut pentru anul 2023. (…) Din punctul meu de vedere, Dacia are un viitor mare. E adevărat că industria europeană și mondială constructoare de mașini, nu Dacia, trece printr-o criză de vânzare, dar sper că Dacia o să treacă cu bine și anul acesta. La Dacia lucrurile merg bine, suntem într-o fază de expectativă în ceea ce privește trecerea acestui an. Este un an greu pentru economia europeană. Se anunță un an mai greu, mai dificil, dar, până acum, la Dacia a fost bine. S-au făcut niște reduceri de posturi, mă refer la cei cu contractele terminate, este un lucru trist pentru noi”, a precizat Ion Iordache, viceliderul SAD.

200 de posturi reduse în luna octombrie

Astfel, în această lună s-au făcut reduceri de posturi pentru aproximativ 150-200 de salariați cu contracte pe perioadă determinată.
„S-au făcut reorganizări și s-a renunțat, din păcate, la foarte multe contracte determinate, la salariați care aveau contracte determinate. Contractul determinat este o regulă în legislația muncii din România, se face între salariați și administrație și când nu mai au nevoie de ei nu îl prelungește. Acesta este un lucru negativ. Trebuie să recunoaștem că s-au făcut și niște investiții majore la Dacia pentru a se mări producția la 400.000 de mașini pe an”.
Ion Iordache a mai menționat că uzina Dacia este una de top, cu viitor și unde salariile sunt în media națională.

Articol scris de Mari Tudor

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii