Web Analytics

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu ANPC

de | 19.08.2021 10:42 | Actualitate, Economie

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, pierde definitiv un proces cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Nu mai puţin de 14.000 clienţi afectaţi şi un prejudiciu creat debitorilor de peste 10 milioane de euro, potrivit estimărilor realizate de Raiffeisen în iulie 2020.

Citește și: Confederația Națională Cartel Alfa: ”Salariu minim EUROPEAN, nu precaritate!”

Prin operaţiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflaţi în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în rata de dobândă aferentă creditului, se menţionează în comunicat. Pe cale de consecinţă, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rata a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadenţă.

Practica băncii a fost sancţionată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor prin Ordinul emis de Preşedintele ANPC nr. 280/09.07.2014, în

conformitate cu Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Raiffeisen Bank a contestat Ordinul respectiv, iar prin hotărâri succesive ale Curţii de Apel Bucureşti (sentinţa civilă nr. 952/17.03.20172), respectiv ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (decizia civilă nr. 647/06.02.20203), instanţele de judecată au constatat caracterul legal al măsurii dispuse de ANPC, banca având obligaţia de a returna către debitorii afectaţi sumele de bani achitate în plus cu titlu de dobândă, de la momentul operaţiunii de restructurare şi până în prezent.

Citește și: La ISJ Argeş, politizare pe repede înainte! Toate şcolile vor avea directori numiţi prin „detaşare în interesul învăţământului”

Conform comunicatului, Credere a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligenţele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunţate de către instanţa de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăşi semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09.07.2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienţi afectaţi, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

Articol preluat din ziarul bursa.ro

Articol scris de Cristian Vasile

Distribuie!

0 Comentarii