Deşi închis, podul de la Căteasca e zdruncinat în continuare de tir-uri şi camioane cu pietriş din balastiere
Liviu Năstase, primarul din Căteasca, este în continuare foarte supărat pe polițiști că nu-și fac datoria, permițând ca mașinile grele să zburde pe podul cu probleme, unde circulația a fost interzisă până la rezolvarea situației (unul dintre piloni nu are prag de fund și este erodat). Ne referim la podul peste râul Argeş de pe DJ 703B, km. 84+723, Leordeni – Căteasca.
Dovezile? “Pe înregistrările video”
“Eu îmi asum ce spun, pentru că am curajul răspunderii. Cei care vor să se convingă că am dreptate să verifice înregistrările de pe camerele de supraveghere montate – una la intrarea dinspre Leordeni, iar cealaltă la Coșeri. Sunt cele mai grăitoare dovezi că pe pod circulă sute de mașini și că litera legii nu e respectată” – ne-a declarat dl. Năstase.
Edilul-șef mai spune că probleme asemănătoare sunt și pe Drumul Comunal 105, de la Topoloveni la autostradă (km 98): „În ciuda faptului că sunt restricții de ani de zile în cazul autovehiculelor cu masa mai mare de 7,5 tone, tirurile circulă fără probleme pe acel drum, pe care l-au distrus. Iar Poliția nu poate demonstra că le-a aplicat zece amenzi într-un an celor care încalcă legea”.
„Stau câte trei-patru ore la Postul de poliție Căteasca, în loc să fie în stradă”
Primarul declară tranșant că „Poliția nu are curaj” și că „șeful Secției nr. 14 Leordeni nu-și face datoria”. De fapt – mai spune Liviu Năstase – „majoritatea polițailor sunt din Leordeni. Să te duci cu o petiție acolo, o rezolvă ca pe multe altele (cu subînțeles, în sensul că n-o rezolvă sau o tergiversează – n.n.). Se duc și stau câte trei-patru ore la Postul de poliție Căteasca, în loc să fie în stradă; și uite ce se întâmplă. Iar la Căteasca sunt doi polițiști cu 25 de ani vechime; mă rog, unul a ieșit de câteva luni la pensie. Păi, cum să faci ordine cu ei, că îi cunosc și câinii în comună?! Am tot zis că mă voi duce la domnul inspector general să-i spun aceste lucruri, dar nu am avut timp. Acum sunt de câteva zile în concediu, dar cred că am să ajung la dumnealui”.
Poliția cere montarea de bariere, ca să nu fie nevoită să-l păzească
Dincolo de supărarea edilului-șef, rămâne întrebarea: cum poate fi oprită circulația mașinilor grele pe acest pod, unde – culmea!, repetăm – accesul este interzis? Mai ales că în zonă e trafic intens, dată fiind prezența unor balastiere și a stației de asfalt. Ei bine, Poliția argeșeană – care pe 12 aprilie a avizat închiderea podului de pe DJ 703B, Leordeni – Căteasca – i-a cerut Regiei Autonome Județene de Drumuri, pe 7 iulie, „să procedeze la închiderea traficului rutier prin instalarea de bariere și indicatoare cu semnificația Accesul interzis”.
Citește și Căteasca: continuă lucrările la canalizare în satele Catanele şi Recea
CJ nu vrea să se certe cu Poliția: „Da, o să montăm bariere”
Deci, după aproape trei luni de la avizarea închiderii acestui pod, Poliția alege calea cea mai convenabilă pentru ea – probabil că din lipsă de efective, de resurse – și cere instalarea de bariere. De aici, alți bani, altă distracție pentru cei de la „județ”!
După o discuție cu președintele C.J. Argeș, Ion Mînzînă, șefa Regiei de Drumuri, Alina Nicolau, ne-a spus: „Da, o să montăm bariere. Se impune acest lucru. O să ne mobilizăm, o să luăm un alt aviz de la Poliție, că trebuie făcută acolo și o presemnalizare, și punem bariere”. Când s-o întâmpla asta? Nu știm. Mai durează…
În fine, îi dăm ultimul cuvânt tot primarului din Căteasca: „Am recomandat să se circule și pe DJ 704C, Cătanele – Baraj Călinești (între drumul județean Cătanele – Recea – Căteasca și barajul de la Călinești – n.n.), pe care l-am asfaltat acum trei luni. Mai sunt și alte variante. Nu știu dacă o barieră se impune. «Zeus» susține că a făcut o lucrare bună, dar Consiliul Județean a cerut o expertiză. Nu știu dacă e bine cu bariere…”
0 Comentarii