Web Analytics

Precizări CNAIR: Probleme în legătură cu podul suspendat de la Brăila

de | 7.02.2024 06:12 | Actualitate, Dezvăluiri, Economie, Home, Politica si Administratie, Turism

Referitor la informațiile apărute în spațiul public despre situația derulării contractului pentru
proiectarea și construcția Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila, facem următoarele precizări:

  • Siguranța celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol absolut deloc
  • Contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea
    tuturor standardelor de calitate stipulate în contract
  • Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare
    a acestuia
  • În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat
    infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila. Astfel, pentru
    monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a
    realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o
    primă măsură a vizat următoarele:
  • Monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după
    punerea în funcțiune încă 6 luni.
  • O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de
    vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a
    prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se
    stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor.
  • În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul
    Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost
    slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor
    elemente
  • La 2 săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer
    apariția de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul a
    justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor
    crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariția
    văluririlor si presupusa încălcare a restricțiilor de trafic. Totodată a mai solicitat

Citește și:

ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții. Până în
momentul de față, antreprenorul a intervenit de 3 ori pentru remedierea structurii
rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023,
Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse
pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură.

  • Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția,
    astfel încât acesta nu poate fi utilizat.
  • Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat
    următoarele tipuri de lucrări:
  1. drumuri de acces (drumul spre Jijila);
  2. lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;
  3. efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-
    orizontală pentru siguranța circulației;
  4. lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.

CNAIR SA

Articol scris de Cristian Vasile

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *