Referitor la informațiile apărute în spațiul public despre situația derulării contractului pentru
proiectarea și construcția Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila, facem următoarele precizări:
- Siguranța celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol absolut deloc
- Contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea
tuturor standardelor de calitate stipulate în contract - Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare
a acestuia - În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat
infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila. Astfel, pentru
monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a
realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o
primă măsură a vizat următoarele: - Monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după
punerea în funcțiune încă 6 luni. - O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de
vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a
prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se
stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor. - În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul
Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost
slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor
elemente - La 2 săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer
apariția de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul a
justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor
crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariția
văluririlor si presupusa încălcare a restricțiilor de trafic. Totodată a mai solicitat
Citește și:
- Tentativă de fraudă financiară tip deepfake care folosește imaginea guvernatorului BNR
- România a ocupat primul loc în clasamentul celor mai mari importatori de produse agricole ucrainene
- 345.000 caziere judiciare, eliberate gratuit, online, într-un an de funcţionare a serviciului
ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții. Până în
momentul de față, antreprenorul a intervenit de 3 ori pentru remedierea structurii
rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023,
Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse
pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură.
- Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția,
astfel încât acesta nu poate fi utilizat. - Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat
următoarele tipuri de lucrări:
- drumuri de acces (drumul spre Jijila);
- lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;
- efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-
orizontală pentru siguranța circulației; - lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.
CNAIR SA
0 Comentarii