Web Analytics
scris miercuri, 07.02.2024

Precizări CNAIR: Probleme în legătură cu podul suspendat de la Brăila

Referitor la informațiile apărute în spațiul public despre situația derulării contractului pentru
proiectarea și construcția Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila, facem următoarele precizări:

Precizări CNAIR: Probleme în legătură cu podul suspendat de la Brăila

  • Siguranța celor care circulă pe pod nu este pusă în pericol absolut deloc
  • Contractul nu este finalizat, iar recepția lucrărilor se va face doar după îndeplinirea
    tuturor standardelor de calitate stipulate în contract
  • Contractul cu antreprenorul WeBuild este în întârziere din cauza mobilizării deficitare
    a acestuia
  • În urma inspecțiilor în șantier, Inginerul și reprezentanții CNAIR au identificat
    infiltrații la blocurile de ancoraj dinspre localitățile Brăila și Jijila. Astfel, pentru
    monitorizarea infiltrațiilor și închiderii Rapoartelor de Neconformitate, CNAIR a
    realizat o „Expertiză Tehnică a lucrărilor executate de Antreprenor în șantier”, iar o
    primă măsură a vizat următoarele:
  • Monitorizarea situației podului din momentul constatării infiltrațiilor, iar după
    punerea în funcțiune încă 6 luni.
  • O mare parte dintre aceste infiltrații au fost stopate, iar ca urmare a punctelor de
    vedere transmise de Expertul Tehnic după punerea în funcțiune a Podului, acesta a
    prelungit perioada de monitorizare până la data de 31.03.2024, urmând să se
    stabilească după această dată o soluție finală de închidere a infiltrațiilor.
  • În urma procesului de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul
    Suspendat de la Brăila s-a constatat că din totalul de 100.000 de şuruburi, au fost
    slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor
    elemente
  • La 2 săptămâni de la darea în trafic a podului, a fost consemnat de către Inginer
    apariția de văluriri la nivelul căii de rulare. În data de 25.07.2023, Antreprenorul a
    justificat apariția acestor degradări ca urmare a traficului greu și temperaturilor
    crescute. De asemenea, CNAIR a solicitat pe 02.08.2023 clarificări cu privire la apariția
    văluririlor si presupusa încălcare a restricțiilor de trafic. Totodată a mai solicitat

Citește și:

ISCTR suplimentarea controalelor pe sectoarele în care sunt impuse restricții. Până în
momentul de față, antreprenorul a intervenit de 3 ori pentru remedierea structurii
rutiere pe pod, dar fără a remedia definitiv această problemă. Pe 08.09.2023,
Antreprenorul a informat Beneficiarul cu privire la acțiunile de remediere întreprinse
pe Calea 2, banda 1, respectiv frezarea și reașternerea stratului de uzură.

  • Deși pasajul CF de la km 0+385 este finalizat, constructorul nu a solicitat recepția,
    astfel încât acesta nu poate fi utilizat.
  • Pentru finalizarea tuturor lucrărilor prevăzute în contract, Antreprenorul mai are de efectuat
    următoarele tipuri de lucrări:
  1. drumuri de acces (drumul spre Jijila);
  2. lucrări de construcție a bazinelor de retenție a apei pluviale;
  3. efectuarea marcajelor și montarea elementelor de semnalizare verticală-
    orizontală pentru siguranța circulației;
  4. lucrări de remediere a tasărilor apărute la asfaltările efectuate.

CNAIR SA

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită