Web Analytics
scris joi, 08.11.2012

„Poţi sponsoriza un partid, dacă o faci liber acceptat, nu sub presiune”

# Declară Virgil Dumitru, cel mai bogat argeşean din Top 300. Zilele trecute, Ioan Niculae, unul dintre cei mai bogați români, după unii chiar cel mai bogat, a afirmat că banii atrag implicit presiunile politice asupra celui care îi deține, mai ales în anii electorali. „Factorul politic, de foarte multe ori, intervine brutal în mediul economic cu măsuri care distorsionează acest mediu şi ne creează probleme. Au vrut să pună mâna pe nişte active ale mele. Au forţat nota pe un act de control”, declara omul de afaceri. Pornind de la acest exemplu, am purtat o discuție cu Virgil Dumitru, patronul grupului de firme Comesad și cel mai bogat argeșean din Top300, dar care deține și președinția Asociației Oamenilor de Afaceri (AOA) Argeș.

„Poţi sponsoriza un partid, dacă o faci liber acceptat, nu sub presiune”

# Ioan Niculae a reclamat presiunile pe care mediul politic le-a făcut și le face asupra lui și a oamenilor de afaceri în general. În Argeș există acest fenomen? Ați simțit aceste presiuni, dumneavoastră sau ceilalți oameni de business din județul nostru?
– Domnul Niculae e un om de afaceri de anvergură și poate domnia sa a avut astfel de experiențe neplăcute. În ceea ce mă privește, pot să vă spun că nu am resimțit niciodată astfel de presiuni și nici nu am cunoștință ca în mediul de afaceri argeșean să existe astfel de situații. Oricum, așa ceva nu este normal.

„Mediul de afaceri ar trebui să propună candidați care îi reprezintă interesele”

# E știut totuși că oamenii de afaceri, mai de voie, mai de nevoie, sponsorizează partide, candidați…
– Să sponsorizezi un partid sau un candidat e decizia ta ca om de afaceri și consider că e un lucru absolut normal, atâta vreme cât se face liber acceptat și nu sub presiune. Oriunde în lume, mediul de afaceri sprijină acei candidați despre care consideră că îi va reprezenta interesele, odată ajunși în zona administrativă și de decizie. Mai mult, am convingerea că mediul de afaceri chiar ar trebui să propună astfel de candidați care îi reprezintă interesele.
# De acord, dar la noi acest lucru reprezintă un risc pentru că, atunci când un om de afaceri apare lângă un politician, amândoi sunt taxați drept abonați la banul public.
– Așa este, dar nu înseamnă că e și normal. Din păcate la noi, mediul politic nu este unul sănătos și nici mediul de afaceri nu este unul sănătos.  Ar trebui, o dată pentru totdeauna, ca fiecare să știe exact unde îi este locul și ce are de făcut, mă refer și la politician, și la afacerist, și la funcționar, la toată lumea. Atunci nu vor mai fi amestecuri politice în zona economiei.
# Considerați că nu se acordă zonei economice și de afaceri suficientă putere în favoarea politicului?
– Da. Așa cred. Dacă vreți, și aici vorbesc ca președinte al AOA, ar trebui ca toate delegațiile românești care pleacă în străinătate să fie formate și din oameni de afaceri, nu exclusiv din politicieni, cum se întâmplă acum în majoritatea cazurilor. Ar trebui ca mediului economic să i se acorde drept de reprezentare a României în afară, mult mai multă decât i se oferă în prezent.

„Politica, la fel ca mediul de afaceri, are uscăturile ei”

# Revenind la sponsorizări, credeți că acestea ar trebui legiferate pentru a fi scoase la lumină?
– Așa ar fi cel mai bine. Atunci nu ar mai exista nici suspiciuni, plus că ar exista presiunea inversă din partea mediului de afaceri pentru candidatul obligat, mulțumită acestei transparențe, să reprezinte interesele celor care l-au ajutat.
# De-a lungul timpului au existat, partide, politicieni, candidați, care au avut parte de sprijinul dumneavoastră, financiar sau la nivel de lobby, care v-au reprezentat interesele sau v-au dezamăgit?
– Eu m-am ferit cât am putut să intru în astfel de lucruri. Bineînțeles că am și eu prieteni, și mă refer aici la calitatea lor de oameni, de toate culorile politice. Acum ce să vă spun, și în politică sunt oameni care dezamăgesc pentru că nu își fac treaba pentru care au fost trimiși acolo. Dar și politica, precum și mediul de afaceri, are uscăturile ei.
Florin Silvestru

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Investiţii de milioane la Lereşti

Recent declarată stațiune turistică, localitatea Lerești beneficiază de o expansiune nemaiîntâlnită a domeniilor turistic, economic și...