Luni, la sediul Instituției Prefectului Argeș, s-a semnat contractul pentru secţiunea 5, Pitești-Curtea de Argeș, din autostrada Sibiu-Piteşti. La evenimentul găzduit de prefectul Emanuel Soare au participat premierul Ludovic Orban, ministrul Transporturilor- Lucian Bode și directorul CNAIR- Mariana Ioniță.
Contractul a fost semnat de directorul CNAIR şi de Pier Luca Canino- directorul de ţară al companiei Astaldi, cea care se va ocupa de proiect.
Ludovic Orban: „Semnăm pe final din cauza faptului că pe alții i-a durut la bască”
Premierul Ludovic Orban și-a exprimat dorința ca segmentul de autostradă până la Curtea de Argeș să fie finalizat înainte de termen.
„Am ținut să fiu prezent astăzi la semnarea contractului lotului 5 al autostrăzii Sibiu- Pitești, pe care îl consider ca un proiect de suflet al meu. Readuc aminte că am fost o perioadă de timp, un an și câteva luni, ministru al transporturilor. La începutul lunii mai 2007 am fost prezent pe șantierul centurii Piteștiului, când am anunțat că se vor termina restul de lucrări, de aproape 50%, în 6 luni. Unii au râs, era același constructor, dar a fost gata. Din 2008, de când am plecat din fruntea Ministerului Transporturilor, nu s-a construit un mm de autostradă între Pitești și Sibiu. Toată documentația tehnico- economică era pregătită și nu s-a mișcat nimic pe o perioadă de aproape 12 ani de zile. Parcă e așa un dat, că a trebuit să revenim noi la putere după 11 ani și câteva luni ca să se urnească acest proiect fundamental pentru România. O să aplaud dacă acest contract va fi semnat în cele mai bune condiții și, de preferință, înaintea termenelor stabilite acolo. Mie, 12 luni proiectarea și 4 ani execuția mi se pare o perioadă mult prea lungă. Cunosc compania, știu că a avut contracte în România și am convingerea că are capacitatea să finalizeze acest proiect mult mai repede și în condiții de calitate. (…)
Este inadmisibil ca după 12 ani, când am ajuns noi la putere, să nu putem să dăm drumul la licitație pe sectorul 2 și 3 din cauza faptului că nu au fost aprobate toate considerentele și că nu s-a respectat sau niciodată nu a existat un răspuns concludent în ceea ce privește obiecțiile formulate de oficialii de la nivel european care au solicitat clarificări tehnice sau au solicitat din partea noastră măsurile pe care le luăm pentru respectarea normelor de mediu la nivel european. Nu mi se pare normal, acest proiect este finanțat pe exercițiul 2014- 2020. Ajungem la finalul perioadei pentru care am avut la dispoziție banii pentru a putea finanța acest proiect de autostradă și noi trebuie să semnăm pe final din cauza faptului că pe alții i-a durut la bască sau poate n-au avut niciun interes să dezvolte proiectele de infrastructură pentru România. Din punctul nostru de vedere, prioritatea o reprezintă investițiile în infrastructură, care trebuie să se dezvolte cu o viteză miraculoasă. O să urmăresc acest proiect și toate celelalte proiecte. (…) Spor la treabă!”, a spus premierul Ludovic Orban după semnarea contractului.
Prefectul Emanuel Soare: „Suntem într-un moment foarte important pentru Argeș”
„Suntem într-un moment foarte important- semnarea contractului pentru tronsonul Pitești-Curtea de Argeș. Sunt profund onorat, astăzi scriem istorie, proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu este unul de importanță strategică, un proiect care părea, la un moment dat, că nu se mai poate implementa. Îi mulțumim foarte mult domnului prim-ministru Ludovic Orban că este un susținător al Argeșului. În 2007, ca ministru al Transporturilor, a contribuit din plin la realizarea centurii ocolitoare a Piteștiului. Domnul ministru Lucian Bode este și el un prieten al Argeșului, are pe agenda sa scurtă foarte multe proiecte de interes pentru județ: autostrada Pitești-Sibiu, DN73, Transfăgărășanul, reabilitarea gării regale din Curtea de Argeș”, a declarat prefectul Emanuel Soare.
În sală, la semnarea contractului au fost reprezentanți ai mediului universitar, ai mediului de afaceri din județ, conducerea AOA și a Camerei de Comerț și Industrie Argeș, președintele Autorității Administrării Activelor Statului- Adrian Miuțescu, directorul adjunct al ANAR- Marius Postelnicescu, președintele Autorității Naționale a Rezervelor de Stat- Gheorghe Alcesei și deputatul Dănuț Bica.
Contract de 1,8 miliarde lei
La rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Bode a spus că prioritatea acestui an o reprezintă tronsonul de autostradă dintre Sibiu şi Piteşti. Detaliile tehnice au fost prezentate de Gabriel Budescu, directorul tehnic al CNAIR și Dragoș Burlan, director tehnic al companiei Astaldi.
Proiectul tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, parte a autostrăzii A1 care va lega Bucureştiul de Nădlac, are o lungime totală de 122,11 kilometri, acesta fiind divizat în cinci secţiuni care traversează trei judeţe: Sibiu, Vâlcea şi Argeş. Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti, cuprinsă între kilometrii 91+761 şi 122+110, va avea o lungime de 30,35 kilometri.
Conform datelor CNAIR, valoarea estimată a secţiunii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1,8 miliarde de lei, fără TVA, cu o durată a contractului de 120 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.
Nu cred că vor face în ,,48 de luni,, lucrarea, doar sunt banii statului in joc.
Poate a prins și domnul Spătaru ceva tronsoane, cine stie? Dacă nu, prin interpuși ori interpuse.
Această primă autostradă ce leagă Vestul de Est, trebuia făcută acum 50 de ani. Să le mulțumim comuniștilor, țărăniștilor, liberalilor, socialilor, uniunii maghiarilor, etc.
Avem internet de viteză și nu avem străzi.
Avem biserici, catedrale si nu avem medici, spitale.
Avem prostituați și prostituate dar nu avem agricultori, fermieri.
„Este un proiect de suflet”. Sufletu-i suflet … fapte vrem ! Mai fu un suflet – calea ferata Valcele – care se sufleti in hau / il incaiera Belzebut !