”Oamenii DACIEI’’ – interviuri de Cristina Rousseau (5)
Cristina Rousseau: Ați activat ca fizician? Care e legătura pe care ați avut-o cu uzina Dacia? Care ar fi povestea traseului profesional și socio-uman al tânărului dobrogean, de la stagiar la pensionar?
Bătrânca Octavian: Am absolvit facultatea de fizică, secția Optică, spectroscopie, plasmă și am fost repartizat, ca stagiar, la Întreprinderea de sticlă Turda. Între timp m-am căsătorit, am devenit tătic și m-am transferat la Automobile Dacia. Am fost repartizat la Serviciul CTC Laboratoare pentru a mă ocupa de laboratorul spectral care se forma pentru platforma Turnătorie Fontă Maleabilă ce era, atunci, în stadiu de construcție.
Pentru început, am lucrat la un laborator similar, la secția Segmenți.
După un an, șeful laboratorului Segmenți s-a transferat în București, iar eu am rămas în locul lui. Laboratorul Segmenți era dotat cu tehnică pentru analize metalografice, analize de nisipuri, analize chimice și analize spectrale, controlându-se atât nisipurile și amestecul de formare utilizate, cât și procesele de turnare și acoperiri galvanice ale segmenților, precum și calitatea apelor uzate tratate și evacuate în rețea. Pentru a ține sub control această activitate complexă am fost nevoit să acumulez cunoștinte de metalografie și metalurgie și să fiu mereu în legătură cu Laboratorul de tratare a apei unde se monitoriza calitatea apelor reziduale evacuate din uzină. Am avut noroc să întâlnesc un colectiv bun, așa că, după ce a fost repartizată o chimistă la Laboratorul chimic, am preluat și activitatea CTC Turnătorie Segmenți. După revoluție m-am ocupat de toată activitatea CTC Segmenți, iar în 1997 am fost numit șef Secție Segmenți.
Mi s-a părut o activitate dificilă, a fost cea mai grea perioadă, pentru că existau foarte multe riscuri de accidente și îmbolnăviri care mă nelinișteau. Din anul 2000 am fost transferat ca Adjunct Tehnic la Departamentul Forjă și Segmenți. A început perioada de reducere a activităților din sectoarele calde și am ajuns responsabil de Mediu la Direcția de Fabricație Zone Industriale și apoi, la desființarea acesteia, am trecut la Departamentul de Inginerie al SC Motoare Dacia SA de unde, în 2009, am ieșit la pensie.
Citește și VIOREL ACIOBĂNIŢEI – director comercial: „Noi aşteptam Renault din multe motive”
Citește și George Caval: „L-am asemuit pe domnul Constantin Stroe cu actorul Charles Bronson”
0 Comentarii