Programul ”Start-up Nation – România”, lansat de Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii, a fost prezentat miercuri și la Pitești.
La eveniment au fost prezenţi ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Alexandru Petrescu, ministrul Cercetării şi Inovării, Şerban Valeca, Harry Ilan Laufer, secretar de stat în cadru Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Adrian Mladinoiu, secretar de stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului, reprezentanţi ai mediului de afaceri, ai mediului academic şi autorităţi publice locale şi judeţene.
Start-up Nation nu are condiţii finale de participare nici la această oră
România Start-Up Nation e un program guvernamental prin care se doreşte finanţarea a 10.000 de companii noi.
„Arhitectura programului este spre avizare şi, eventual, o ulterioară modelare în Parlament. Încet, încet, ne apropiem de formă fială a programului”, a declarat, la Pitești, ministrul Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Alexandru Petrescu.
Aplicaţia pentru depunerea proiectelor prin programul Start Up Nation va fi deschisă în 2 mai, urmând ca, pe tot parcursul lunii, noile societăţi comerciale să poată solicita sume nerambursabile de până la 200.000 de lei.
Cum pot fi cheltuiţi aceşti bani
Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de: echipamente şi utilaje, autoutilitare (se doreşte să se includă şi autoturismele dar doar pentru taxi şi şcoli de şoferi), echipamente de climtizare/încălzire, echipamente de obţinere a unei economii de energie, echipamente IT, mobilier, birotică, chirii, salarii (care se pare că vor fi limitate la mediu pe economie şi la 12 luni) realizare pagini web, promovare (posibil limitate la 8000 lei), francize, licenţe, cursuri de antreprenoriat, software şi consultanţă. În ceea ce priveşte TVA-ul, se doreşte că această să fie eligibilă pentru firmele care nu sunt plătitoare de TVA.
Încă sunt discuţii cu privire la limitele maxime pe anumite categorii de cheltuieli precum software, promovare, chirie, salarii etc. De asemenea, în ultimele discuţii s-a menţionat faptul că se doreşte să se introducă pe lista de eligibilitate şi construcţia sau amenajarea spaţiilor de lucru. Bunurile achiziţionate în cadrul programului trebuie să fie noi, nu se acceptă second hand precum nici variantele de finanţare prin leasing.
Înscrierea se face online (dar se pare că fi posibil şi offline), pe o perioada de 15 de zile, începând cu dată de 2 mai. Data de 2 mai este una propusă, însă nu este definitivă.
0 Comentarii