Web Analytics
scris miercuri, 27.04.2022

Merită o stradă din Piteşti să poarte numele lui Constantin Stroe?

Cu ceva timp în urmă, Jurnalul de Argeș a început campania „o statuie și un nume de stradă” pentru Constantin Stroe, omul a cărui viață se confundă cu marca Dacia, mai mult, a scris istoria automobilului românesc. E drept, nu singur, Constantin Stroe a condus și a făcut parte dintr-o echipă.
Nicolae Dobrin, marele prieten al lui Constantin Stroe, tot în urma unei campanii din care a făcut parte și Jurnalul de Argeș, a fost declarat cetățean de onoare al Pitești-ului. Cei doi prieteni s-au sprijinit reciproc în toate acțiunile importante, fie că a fost vorba de orașul Pitești, fie că a fost vorba de uzina Dacia. Iar marele Nicolae Dobrin are mai multe statui și o stradă importantă care îi poartă numele, fapt pentru care administrația locală merită tot respectul. De aceea consider eu că ar fi echitabil și în același timp onorant pentru o stradă din Pitești să poarte numele Constantin Stroe.

Merită o stradă din Piteşti să poarte numele lui Constantin Stroe?

Stimați cititori, povestea Constantin Stroe – Nicolae Dobrin seamănă, într-un fel, cu povestea Cristiano Ronaldo – Lionel Messi, care frământa toată Spania cu câțiva ani în urmă, după cum ne spunea un taximetrist din Madrid, mie și colegului Gabi Grigore. Competiția permanentă dintre muncă și talent. Talentul lui Nicolae Dobrin este în afara oricărei discuții, iar munca domnului Constantin Stroe, capacitatea de a fi unul dintre cei mai buni manageri ai României, a fost recunoscută național și internațional. Astfel, Constantin Stroe, Cetățeanul de Onoare al municipiului Pitești, a fost decorat de către statul român cu Ordinul Național „Serviciul Credincios” în grad de Cavaler și de către statul francez cu Ordinului Național al Legiunii de Onoare, tot în grad de Cavaler.

Citește și Campania „O stradă şi un bust pentru Constantin Stroe în Piteşti!” / Ecaterina Stroe: „Mulţumesc! Să sperăm că se va împlini!”

Și să nu uităm că în ziua înmormântării, marți 20 Decembrie 2016, Consiliul Județean Argeș a declarat zi de doliu în memoria lui Constantin Stroe, omul care a salvat uzina Dacia și locurile de muncă aferente, plus cele din industria orizontală. A fost singurul director, din cei 38 câți avea Timișoara, nedat afară de salariați la Revoluție. Asta au aflat cei câțiva oameni importanți de la Dacia, sufletiști, care au văzut în Constantin Stroe soluția salvatoare și s-au dus special la Timișoara pentru a-l aduce și instala în funcția de Director General.
Ideea să scriu aceste rânduri a apărut în urma unui comentariu nedrept, după părerea mea, la adresa lui Constantin Stroe, cum că „lua șpagă la fiecare autoturism vândut”. Cel care a scris asta, poate chiar om de bună-credință, cu siguranță a auzit de la cineva, care auzise de la altcineva, care la rândul lui… În niciun caz, niciunul dintre aceștia, nici în vis nu i-au dat șpagă lui Constantin Stroe.

În plus, după părerea mea, beneficiile rezultate în urma vânzării autoturismelor Dacia au ajutat foarte mult județul Argeș, după cum „Caritas”-ul a ajutat Clujul. Am zis „beneficii” pentru că în ciorba post-revoluționară banii câștigați în acest mod erau legal câștigați. Chiar dacă se mai pronunța cuvântul „șpagă”, acesta nu avea o conotație ilegală. Șirul permanent și lung de mașini noi, din față de la CNCD, sau vânzările auto din târgurile săptămânale din Constanța sau Cluj (ca să vorbesc doar din ce cunosc), însemnau vânzări legale. Cumpărau sau vindeau și oameni ai legii, fără să se ferească unul de altul. Îmi amintesc de un „naș” pe CFR care își „vindea” cursa când era de serviciu pentru că era mai rentabilă bișnița cu Dacia.

Citește și Ion Iordache, fost vicelider SAD: „Constantin Stroe a fost o mare personalitate, merită o stradă în Piteşti”

Vânzarea de Dacii după revoluție avea asemănări, ca principiu, cu vânzarea de droguri, exceptând partea cu legalitatea. Adică era un produs care avea căutare uriașă și nu era suficient, în consecință piața stabilea prețul. Acesta a fost adevărul: pentru mulți ani, Constantin Stroe a făcut ca autoturismul Dacia să fie un drog pentru români.

P.S. -Așadar, dacă Messi are statuie, e obligatoriu pentru cetățenii lumii să-i facă statuie și lui Ronaldo! Dacă vrem să fie dreptate pe lumea asta.

Distribuie!

2 Comentarii

  1. Nu consider potrivit ca o strada sa poarte numele lui Constantin Stroe….

    Răspuns
  2. Hai, nu mai falsifica trecutul, nu-i mai crede pe toti cei care te citesc prosti… Nu vanzarea masinilor era ilegala ci coruptia prin care se dadeau aprobari pentru masini peste rand tuturor celor cu pile. Aia faceau bani din asta, pilosii, in detrimentul oamenilor cinstiti care asteptau cu anii sa le vina masina la care platisera avansul, dar nu puteau avea bunul acontat tocmai din cauza coruptilor care intrau peste rand… Si da, Stroe, sindicalistii si ceilalti din conducerea uzinei erau principalii vinovati de asa ceva…Daca il iubesti asa mult pe Stroe, pune-ti in camera ta un tablou cu el, nu te apuca sa dai nume strazilor din Pitesti, fiindca sunt multi in orasul asta care au avut de suferit atunci…

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Adrian Mutu a votat în Italia

Adi Mutu este unul dintre cei mai cunoscuți fotbaliști români. Fostul atacant nu s-a ferit să-și...

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită