Web Analytics
scris marți, 04.06.2024

Louis Vuitton, acuzat că a integrat cămașa tradițională din Mărginimea Sibiului în noua colecție

Scandal în jurul colecţiei lansate de unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de fashion! O asociaţie culturală acuză brandul Louis Vuitton că foloseşte ia specifică Mărginimii Sibiului fără să menţioneze acest lucru. Piesele vestimentare cu influenţe româneşti se vând cu până la 5 mii de euro. Nu este prima dată când marile case de modă ale lumii copiază modele populare şi nu specifică sursa de inspiraţie.

Louis Vuitton, acuzat că a integrat cămașa tradițională din Mărginimea Sibiului în noua colecție

Campania de promovare a fost făcută pentru cea mai recentă colecţie lansată de brandul de lux – By the pool. Sunt topuri, maiouri şi pantaloni, în culorile alb şi negru, cu motive geometrice pe care le regăsim în arta populară românească. Dar piesa vestimentară care copiază 100% îmbrăcămintea purtată de fetele şi femeile din Mărginimea Sibiului este o cămaşă. Modelele sunt identice şi poziţionate în acelaşi loc pe mâneci şi la guler.  Pe site-ul brandului, cămaşa costă 5.150 de dolari.

Citește și: Șef din Poliție, reținut pentru că ar fi primit mită de la Mafia Lemnului

Casa de modă nu a făcut însă nicio referire la modelul original, lucru care i-a supărat pe cei care vor să păstreze vie tradiţia vestimentară populară românească.  „Au preluat un element în integralitatea lui. Nu au luat o bucăţică. Se numeşte LV by the pool, probabil că e o colecţie resort aşa pentru sezonul estival şi sunt lucruri de discutat pentru că de exemplu cămaşa este asortată cu bikini. Şi ca să faci asta trebuie să treci printr-un proces în primul rând printr-un acord cu comunităţile păstrătoare”, spune Andreea Tănăsescu, fondator al comunităţii „La Blouse Roumanie”. O asociaţie culturală cere brandului printr-o petiţie să scoată piesele din colecţie până la obţinerea acordului cu creditarea originii.

Citește și: Românul care a ajuns la 111 ani. Ce aliment neobișnuit mănâncă cel mai bătrân veteran de război din lume

Ia, cea mai importantă piesă a costumului popular românesc, a fost preluată de mulţi designeri internaţionali de-a lungul timpului. Primul a fost Yves Saint Laurent care în 1999 a creat o întreagă colecţie intitulată La Blouse Romaine. Au urmat Oscar de la Renta, Tom Ford sau Carolina Herrera. În 2017, un cojoc din Ţara Beiuşului a devenit sursă de inspiraţie pentru celebra casă franceză Dior. Şi designerul Tory Burch ne-a copiat portul popular, însă în ambele cazuri numele României nu a fost menţionat.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...