Web Analytics
scris marți, 04.06.2024

Louis Vuitton, acuzat că a integrat cămașa tradițională din Mărginimea Sibiului în noua colecție

Scandal în jurul colecţiei lansate de unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de fashion! O asociaţie culturală acuză brandul Louis Vuitton că foloseşte ia specifică Mărginimii Sibiului fără să menţioneze acest lucru. Piesele vestimentare cu influenţe româneşti se vând cu până la 5 mii de euro. Nu este prima dată când marile case de modă ale lumii copiază modele populare şi nu specifică sursa de inspiraţie.

Louis Vuitton, acuzat că a integrat cămașa tradițională din Mărginimea Sibiului în noua colecție

Campania de promovare a fost făcută pentru cea mai recentă colecţie lansată de brandul de lux – By the pool. Sunt topuri, maiouri şi pantaloni, în culorile alb şi negru, cu motive geometrice pe care le regăsim în arta populară românească. Dar piesa vestimentară care copiază 100% îmbrăcămintea purtată de fetele şi femeile din Mărginimea Sibiului este o cămaşă. Modelele sunt identice şi poziţionate în acelaşi loc pe mâneci şi la guler.  Pe site-ul brandului, cămaşa costă 5.150 de dolari.

Citește și: Șef din Poliție, reținut pentru că ar fi primit mită de la Mafia Lemnului

Casa de modă nu a făcut însă nicio referire la modelul original, lucru care i-a supărat pe cei care vor să păstreze vie tradiţia vestimentară populară românească.  „Au preluat un element în integralitatea lui. Nu au luat o bucăţică. Se numeşte LV by the pool, probabil că e o colecţie resort aşa pentru sezonul estival şi sunt lucruri de discutat pentru că de exemplu cămaşa este asortată cu bikini. Şi ca să faci asta trebuie să treci printr-un proces în primul rând printr-un acord cu comunităţile păstrătoare”, spune Andreea Tănăsescu, fondator al comunităţii „La Blouse Roumanie”. O asociaţie culturală cere brandului printr-o petiţie să scoată piesele din colecţie până la obţinerea acordului cu creditarea originii.

Citește și: Românul care a ajuns la 111 ani. Ce aliment neobișnuit mănâncă cel mai bătrân veteran de război din lume

Ia, cea mai importantă piesă a costumului popular românesc, a fost preluată de mulţi designeri internaţionali de-a lungul timpului. Primul a fost Yves Saint Laurent care în 1999 a creat o întreagă colecţie intitulată La Blouse Romaine. Au urmat Oscar de la Renta, Tom Ford sau Carolina Herrera. În 2017, un cojoc din Ţara Beiuşului a devenit sursă de inspiraţie pentru celebra casă franceză Dior. Şi designerul Tory Burch ne-a copiat portul popular, însă în ambele cazuri numele României nu a fost menţionat.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită