Licitaţia pentru Gara Piteşti s-a anulat subit

de | 24.03.2011 12:15 | Dezvaluiri

# Măreţul proiect al portocaliului Bogdan Ivan a început să se fâsâie # Motivul anulării: Abateri grave de la prevederile legislative  # Valorile investiţiei-mult diminuate faţă de cele trâmbiţate de politicianul PDL # Încă nu se ştie dacă şi când proiectul va mai fi reluat “Sunt 20 de milioane de euro atraşi în Piteşti, bani pentru care se vor plăti impozite, vor fi create circa 50-100 locuri de muncă. Gara de la Piteşti este un proiect unic în ţară. Executantul lucrărilor va fi desemnat în maxim 3 luni, urmând ca şantierul să fie deschis în maxim 6 luni de acum înainte. Lucrările pot dura cel mult 36 de luni, dar sperăm că vor fi gata chiar mai devreme, în 17 luni. Clădirea gării va reprezenta şi un pasaj de trecere între cartierele Tudor Vladimirescu şi Fraţii Goleşti. Momentan, în acea zonă este o pasarelă foarte veche care nu este folosită absolut deloc. Practic, în acest moment locuitorii din cartierul Tudor Vladimirescu sunt izolaţi de ceilalţi locuitori ai municipiului Piteşti. Cu noul proiect, cartierul Tudor Vladimirescu va fi integrat în comunitatea locală. Eu, în calitate de consilier al ministrului şi în calitate de piteştean, am făcut în aşa fel încât, de pe locul 37 să ajungă pe locul 8. Pentru că vreau să vă spun că doar 16 gări au primit finanţare”. Aşa se lăuda la începutul anului pedelistul Bogdan Ivan, încercând să-şi aroge merite totale asupra unui proiect care datează de peste 30 de ani. La scurt timp de la această ieşire la rampă s-a aşternut liniştea şi nimeni, nici măcar Bogdan Ivan, nu a mai amintit de “măreaţa” realizare a PDL în Argeş. Care sunt cauzele, aflaţi în cele ce urmează.

Un proiect din gama „CFR, fă-te că lucrezi!”

În ianuarie era publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) anunţul cu numărul 113961 pentru realizarea investiţiei cu titlul „Modernizarea staţiei de cale ferată Piteşti”, autoritatea contractantă fiind Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. Termenul limită pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare era stabilit pentru 17 martie, ora 10,30, pentru ca o oră mai târziu, la 11,30, să se procedeze la deschiderea ofertelor la sediul CNCF „CFR” SA. Toate bune şi frumoase, numai că licitaţia nu s-a mai ţinut sau, mai corect spus, a fost anulată, nici măcar amânată. În documentele oficiale stă scris negru pe alb: „Motive anulare: Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”. Problema comportă două aspecte: fie CFR a realizat un proiect din burtă marca “Fă-te că lucrezi!”, ca să se justifice activitatea unor oameni sau departamente, fie acesta a fost făcut ca să dea bine la CV-ul politic al lui Ivan, însă doar atât, fără a se intenţiona şi realizarea lui de facto.

Adevăratele cifre ale proiectului

Tot din anunţul oficial al licitaţiei reiese că valoarea totală a contractului este de 60,259,960 RON fără TVA care, la un curs fericit cum este cel de acum al monedei europene, de  maximum 4.2 lei, ar însemna cam 14 347 609,5 euro fără TVA, adică 17 791 035,8 euro cu tot cu TVA. Prin urmare, cifrele oficiale sunt cu câteva milioane bune de euro mai mici decât cele anunţate oficial de factorii politici  care mor de grija Argeşului fie pe la partid, fie pe la Ministerul Transporturilor. Şi aici se desprind trei nuanţe. Prima ar fi că Bogdan Ivan a anunţat o cifră umflată pentru a da bine în ochii electoratului piteştean, a doua ar fi că omul a vorbit în necunoştinţă de cauză, iar a treia că, în bunul spirit românesc, preţul de pornire al investiţiei va fi cu mult devansat de devizul final al lucrării. Referitor la durata investiţei, şi aici au fost forţate lucrurile la nivel declarativ, în sensul că lucrările au o durată maximă de realizare de maximum 36 de luni şi de minimum 17 luni, nicidecum nu pot fi finalizate mai devreme de acest termen.

Bogdan Ivan: “Nu ştiu care e motivaţia, proiectul e gestionat de CFR”

Bogdan Ivan, “artizanul” acestui proiect şi consilier în cadrul Ministerului Transporturilor, ne-a declarat următoarele, referitor la anularea licitaţiei pentru Gara Piteşti: “Licitaţia  a fost anulată probabil în urma unor contestaţii, pentru că aşa e la noi, nici nu începe un lucru pentru că e contestat din start. Nu ştiu care este motivaţia pentru că proiectul e gestionat de CFR, deci sunt în necunoştinţă de cauză, dar ca specialist în achiziţii publice cred că s-au depus contestaţii la documentaţie. Faptul că licitaţia s-a anulat înaintea depunerii ofertelor nu-mi spune decât că s-a contestat documentaţia. Ca om implicat direct în acest proiect, şi acum vorbesc în cunoştinţă de cauză, am convingerea că acesta nu va fi abandonat, în primul rând pentru că vorbim de bani europeni. Am convingerea că la CFR se va reface documentaţia şi, în maximum două luni, se va relua procedura.”    (Florin Silvestru)

Acest articol este despre:

Distribuie!

Articol scris de Jurnal de Arges

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii

Ultimele articole

”Good vibes” pentru prima oară pe scena Filarmonicii Pitești
”Good vibes” pentru prima oară pe scena Filarmonicii Pitești

Festivalul internațional de canto pentru copii și tineret ”Good vibes” s-a desfășurat la Pitești, în perioada 20-21 mai 2022.  La această competiție, s-au înscris peste 200 de copii, din care au rămas 100 de copii, după preselecții, din România, Republica...

Pitești: Reabilitarea scărilor publice, pe strada Făgăraș
Pitești: Reabilitarea scărilor publice, pe strada Făgăraș

Primăria Municipiului Pitești, prin Administrația Domeniului Public, a executat lucrări aferente proiectului ”Reabilitare scări publice strada Făgăraș, zona blocurilor E1-E2, E2-E3, E3-E4 - Școala Gimnazială Alexandru Davila, municipiul Pitești, județul Argeș”....


Loading RSS Feed