Web Analytics

Legătura între Autostrada Sibiu-Pitești și Drumul Expres Craiova-Pitești : s-a semnat contractul pentru studiul de prefezabilitate al drumului Găneasa-Tigveni

de | 7.06.2023 17:51 | Actualitate, Home, Politica si Administratie

CNAIR și proiectantul TQM Management au semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de legătură Tigveni-Găneasa, șoseaua care va asigura conexiunea între Autostrada A 1 Sibiu-Pitești și Drumul Expres Craiova-Pitești. Drumul de legătură Tigveni-Găneasa a fost descris ca o ,,prioritate” chiar de premierul Nicolae Ciucă în decembrie 2022, cu ocazia unei vizite la Horezu, în jud. Vâlcea, notează Economedia.

Citește și: Se întâmplă la noi! Un adolescent a tras cu o armă tip airsoft spre un grup de copii

După predarea studiului de prefezabilitate se va alege profilul șoselei de legătură, autostradă, drum expres sau Transregio, spune directorul CNAIR, Cristian Pistol : ,,A fost parafat și înregistrat astăzi contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate necesar construcției Drumului Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea Tigveni (A1)! S.C. TQM MANAGEMENT SRL are la dispoziție 1,199 milioane de lei (fără TVA) și 8 luni pentru finalizarea acestui contract finanțat prin Bugetul de Stat. Prin Studiul de Prefezabilitate se va stabili dacă Drumul Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1), care va face legătura între DX 12 și A 1 , va avea profil de drum TransRegio, Autostradă sau Drum expres. Prestatorul trebuie să fundamenteze soluția propusă prin analizarea volumelor de trafic și a ratei interne de rentabilitate economică.” – Cristian Pistol.

Citește și: 15 copii aflați în tabără au ajuns la spital după ce li s-a făcut rău

Sectorul de Drum Găneasa (Drumul Expres Craiova – Pitești) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni – Autostrada A1 este situat pe rețeaua rutieră secundară conform Programului Investițional pentru Dezvoltare Infrastructurii de Transport 2021-2023 prin proiectele Drumul Transregio Corabia – Găneasa – Râmnicu Vâlcea, Râmnicu Vâlcea – Tigveni A1, în lungul acestui aliniament sunt prevăzute trei variante de ocolire la Drăgășani, Băbeni și Râmnicu Vâlcea, conform informațiilor din Caietul de Sarcini pe care l-a consultat Economedia. Totodată, prestatorul trebuie să predea CNAIR o comparație între scenariul „fără proiect” (do minimum), varianta profil Drum Transregio, respectiv scenariul profil Drum Expres „do project”, în care se vor analiza alternativele recomandate în cadrul studiului de prefezabilitate.

„Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de prefezabilitate Drum Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1)”, arată descrierea contractului din SEAP.

Sursa: Economedia 

Articol scris de Bianca Solomon

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *