Web Analytics
scris miercuri, 16.08.2023

La Pitești sunt 422 de vehicule personale la 1.000 de locuitori! Semaforizare inteligentă – „nu văd altă soluție”

Miercuri, 16 august, la Primăria Pitești a fost dezbătut un subiect de maxim interes public la această oră, referitor la managementul traficului rutier din municipiu.

La Pitești sunt 422 de vehicule personale la 1.000 de locuitori! Semaforizare inteligentă – „nu văd altă soluție”

Citește și: Ştiu ce înseamnă să stai pe la uşi de spitale…

La discuții, primarul Cristian Gentea i-a invitat la discuții pe reprezentanții tuturor factorilor responsabili, din aparatul executivului, consilieri locali, șefi din Poliție, proiectanți, constructori, oameni de afaceri, membri ai societății civile etc.

„Actorul” principal al dezbaterii, ca să spunem așa, a fost însă prof. univ. dr. Valentin Stan – coodonator al proiectului „Sistem de managementul traficului Pitești”, care i-a avut alături pe cei care se ocupă de implementarea respectivului proiect.

Conform unui studiu de trafic, în momentul de față în Pitești sunt 422 de vehicule personale la 1.000 de locuitori, iar tendința este de creștere continuă a acestui indicator. Prin comparație, media națională este de 380 de vehicule la 1.000 de locuitori, iar la București , de 600 vehcule la 1.000 de locuitori.

Imediat după 1989, la Pitești erau 130 de vehicule personale la 1.000 de locuitori și se estimează că în următorii zece ani, adică prin anul 2033, în municipiul reședință de județ vor fi 650 de vehicule la 1.000 de locuitori.

În atari condiții, se pune întrebarea este sau nu este binevenită implementarea unui sistem de management al traficului rutier la Pitești (contractul de finanțare cu fonduri europene în acest caz este de 42.864.747, 92 lei)? Subiectul e comentat în fel și chip, ba chiar a fost politizat, unii membri ai opoziției folosindu-l pentru a-l critica pe primar sau pentru a lovi în partidul din care face parte, alții, din contră, lăudându-l.

Cristian Gentea spune că acest proiect, care presupune nu doar semaforizarea inteligentă a 39 de intersecții, ci și un sistem de management al locurilor de parcarea, rețea de comunicații și un centru de comandă integrat, este bun. În acest sens, a dat exemple câteva intersecții unde a fost implementat: Teilor-Smeurei, General Cristescu-Dumbravei, Calea Bascov-Nicolae Bălcescu.

La rându-i, prof. Vasile Stan – care a făcut o prezentare în detaliu a proiectului – a spus că în lume și în Europa „nu mai există oraș mare fără management de trafic”. El a adăugat, însă, că lumea va fi mulțumită nu când proiectul este implementat doar 15-20%, ci de la 70% în sus și că „orice trecere de Pitoni din Pitești trebuie să fie semaforizată” și integrată în sistem.

De asemenea, dl profesor a afirmat că acest sistem – autoreglabil – va începe să funcționeze optim după aproximativ două luni după ce a fost pus complet în funcțiune, dat fiind faptul că el își va culege date din trafic din ziua anterioară, luna anterioară etc, corectându-se astfel, upgradându-se pe măsură ce dispune de cât mai multe informații.

A existat o întreagă discuție și în privința distanței optime între trecerile de pietoni semaforizate. Conform recomandărilor UE, această distanță ar trebui să fie de 550-600 de metri, or, la Pitești sunt „zebre” și la 150 de metri distanță (exemplu, la Gară) sau și de la un colț la altul al blocului… Primarul Gentea nu crede însă că recomandarea UE e aplicabilă la un oraș precum Piteștiul, dar decizia va fi luată în urma studiului de trafic.

Dezbaterea a fost amplă, dar concluzia expertului, în speță a prof. univ. dr. Vasile Stan a fost că un astfel de sistem „este normal și necesar. Așa cum sunt necesare rețelele de apă și de canalizare, de curent electric, iluminatul public. Din punctul meu de vedere, nu există alternativă. Nu văd altă soluție”.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită