Ion Georgescu, primar Mioveni: „Nu pleacă nimeni de la Uzina Dacia cel puţin 20-30 de ani de acum înainte!”

de | 19.07.2017 16:29 | Economie

12 ion georgescu# Edilul-şef de la Mioveni calmează spiritele privind mutarea Dacia în Maroc
La fiecare schimbare de guvern și nu numai, dinspre Mioveni se pornește un vânt tăios și rece, asemenea unui frison ce anunță o boală mortală: Renault ar putea muta oricând Dacia în Maroc. Același simptom marchează și proaspăta înscăunare a Guvernului Tudose, un executiv căruia i se amintește astfel, ca și predecesoarelor sale, că autostrada Pitești-Sibiu este condiția necesară și suficientă rămânerii Daciei la Mioveni.

12 dacia marocCel mai mare avantaj al uzinei din Tanger este poziţionarea geografică, mult mai aproape de pieţele mari ale Dacia precum Spania, Franţa şi Italia. Spre exemplu, un vapor încărcat cu maşini ajunge din Africa în Europa în aproximativ o oră, traversând strâmtoarea Gibraltar. Adică este un timp de trei ori mai mic decât cel pe care l-ar pierde un tir pe Valea Oltului încercând să ajungă de la Piteşti la Sibiu. Din fabrică ajung zilnic aici 1000 de maşini care pleacă la export. În cei cinci ani de când funcţionează uzina, peste 1500 de vapoare încărcate au plecat din acest port. Terminale la Mediterana, căile ferate şi autostrăzile sunt magnetul cu care statului marocan atrage investitorii. Un motiv bun ca Peugeot Citroen să anunţe deschiderea unei fabrici în Maroc, în 2019.

Yves Caracatzanis: „Renault a investit la Mioveni 2,5 miliarde euro până la finele lui 2016”

12 Yves CaracatzanisLa rândul său, Yves Caracatzanis, director general Grup Renault România şi preşedinte director general Dacia, marca zilele trecute într-un interviu acordat Ziarului Bursa, câteva din punctele de referință ale prezenței Renault la Mioveni. „Cifra totală a investiţiilor pentru activităţile Grupului Renault România este de 2,5 miliarde de euro, la sfârşitul anului 2016. Acestea au fost orientate către modernizarea platformei industriale, pentru dezvoltarea gamei de produse şi pentru crearea unui lanţ complet de construcţie a unui automobil: studii client, design, inginerie (inclusiv testare), fabricaţie, logistică, comerţ, servicii de business, post-vânzare şi finanţare. În 2016, am investit 175 de milioane de euro pe platforma industrială de la Mioveni”, arăta Caracatzanis. Tot el spunea și că „93% dintre vehiculele produse la Mioveni sunt exportate şi vândute în afara României.”

Ion Georgescu, primar Mioveni: „La Mioveni productivitatea și calitatea muncii sunt net superioare celor de la Tanger”

Despre șarjele tot mai frecvente referitoare la mutarea producției de la Mioveni la Tanger am discutat cu una dintre cela mai avizate personalități locale în chestiunea Dacia, Ion Georgescu, în dubla sa calitatea, de primar al orașului Mioveni, oraș dependent de Dacia, și de membru marcant al PSD, actualul partid de guvernământ.
# Domnule primar, cât de îndreptățită sau cât de reală este această variantă a plecăriei Daciei de la Mioveni?
– Nu este și vă spun de ce. Pentru că Dacia va rămâne cel puțin 20-30 de ani de acum înainte la Mioveni. Recunosc că cele semnalate în acea paralelă Mioveni-Tanger sunt parțial adevărate.
# Doar parțial?
– Da. Sunt de acord cu multe dintre cele semnalate acolo, mai ales referitor la infrastructură, dar, de exemplu, nu sunt de acord cu calitatea muncii de acolo. La Mioveni productivitatea și calitatea muncii sunt net superioare celor de la Tanger. Plus că acolo se lucrează cu mulți români iar 90% din CKD-urile lor vin de aici, din România.
# Să nu uităm de timpul mult mai scurt în care o Dacie fabricată la Tanger ajunge în Europa!
– Da, aici sunt de acord, au terminalul acela naval, sunt aproape, îi desparte doar Gibraltarul de Europa, iar noi avem dezavantajul timpilor foarte mari până la Nădlac, în condițiile în care Dacia exportă 89% rutier, dar actualul Guvern va onora termenele privind autostrada Pitești-Sibiu și nu vor mai fi probleme nici cu asta din 2020-2021.
# Toate guvernele au promis această autostradă și încă nu o avem.
– Da, așa este, dar guvernele de stânga au oferit multe alte facilități Renault, facilități pe care alte guverne nu le-au acordat, și asta ar trebui să nu se uite de către partea franceză. De ce nu s-au plâns și în perioada 2007-2012 când afacerea Renault se sprijinea aproape numai pe uzina Dacia de la Mioveni? Ar trebui ca atunci când se mai plâng de unele lipsuri, cei de la Renault să amintească și de toate facilitățile pe care le-au primit. Dar azi (n.r. vineri, 14 iulie) e Ziua Franței și nu vreau să-i critic prea mult!
# Au primit facilități dar au adus și progres și nu numai la Mioveni.
– Da, așa este, au adus un plus, unul mare, dar nu degeaba. Eu am o relație bună cu ei, foarte bună, avem proiecte comune pentru copii, tineret, învățământ, mediu și multe altele. Lucrurile merg bine, e loc și de mai bine, mereu este, dar lucrurile merg bine.
# Renault a investit mult la uzină, 2,5 miliarde de euro, iar aceste investiții se simt cel mai bine în Mioveni și în viața angajaților de la Dacia.
– Vedeți? Cum să investești două miliarde și jumătate de euro și apoi să pleci? Nu pleacă nimeni, au investit prea mult ca să plece, poate acesta e cel mai puternic argument.

Emilian Dragnea, prefect de Argeş: „Demararea procedurilor pentru Piteşti-Sibiu ar trebui să alunge temerile celor de la Dacia”

La rândul său, Emilian Dragnea, prefectul județului Argeș, consideră că „Semnalele oferite de Guvernul României și de oamenii politici direct conectați la această chestiune, semnale cu privire la obiectivul Pitești-Sibiu, ar trebui să alunge temerile celor de la Dacia. Hotărârea cu care au început demersurile privind această investiție și mă refer aici la procedurile de achiziții, la întocmirea documentațiilor pentru expropierile pentru tronsoanele Pitești – Curtea de Argeș și Tigveni – Ciofrângeni, demonstrează că s-a intrat într-o linie dreaptă, o linie dreaptă care arată că ne aflăm pe un drum bun. Important e ca acum, că tot vorbim de industria auto și de autostrăzi, să imprimăm și menținem acea viteză necesară realizării obiectivului și respectării termenelor asumate. Și mai e ceva, în afară de Pitești-Sibiu avem și Pitești-Craiova, drumul expres, obiectiv pentru care, de asemenea, s-au demarat procedurile inițiale. Avem, așadar, două obiective în județ care trebuie să-i încurajeze pe investitorii deja existenți să-și dezvolte afacerile dar să și atragă pe unii noi. Cât despre Dacia, nu există nici un argument solid pentru mutarea producției de la Mioveni în altă țară”.

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii