Web Analytics
scris joi, 19.01.2017

Ion Bălângă, Euro Tehno Grup: „Nu cred că se va permite să devenim un cimitir de fiare vechi”

12 balanga

Ion Bălângă, Euro Tehno Grup:  „Nu cred că se va permite să devenim un cimitir de fiare vechi”

# Dealerii auto argeşeni mizează pe creşterea pieţei maşinilor noi

Când politicienii români au decis să adopte legea privind abrogarea a 102 taxe nefiscale printre care și timbrul de mediu, regretatul Constantin Stroe, fost director general Dacia și fost președinte ACAROM, atrăgea atenția, într-o declarație pentru Jurnalul de Argeș, asupra dezastrului care s-ar putea abate asupra pieței auto locale dacă în locul acestui timbru de mediu nu se va pune nimic. „Dacă această lege va intra totuși în vigoare nu pot spune decât că ea va reprezenta un dezastru pentru piața auto.

Nu mai târziu de mijlocul anului viitor, și chiar vă rog să fiți atent și să urmăriți ce se va întâmpla la jumătatea lui 2017, vom avea în România un raport de o mașină nouă la zece mașini nu vechi, foarte vechi. Ce să vă spun, eu tot mai sper să fie doar așa, o chestiune electorală la care să se renunțe sau sper ca măcar viitorul Parlament să fie unul mai responsabil decât acesta de acum și să se revină asupra legii. Noi continuăm demersurile, am discutat personal cu doamna ministru al Mediului, i-am trimis și o documentație pe care azi (n.r. luni, 31 octombrie) am trimis-o și președintelui, documentație în care atragem atenția că trebuie găsită o soluție care să aducă un echilibru în piață, altfel va fi dezastru. Un dezastru care va lovi puternic în producătorii autohtoni și în comercianții români de mașini noi”. Au trecut deja aproape trei luni de la declarația lui Constantin Stroe și soarta pieței auto nu este clară dat fiind că autoritățile nu au decis încă dacă și cu ce anume vor înlocui timbrul de mediu. Cum se vede piața mașinilor noi în 2017 în aceste condiții am aflat de la câțiva dintre dealerii auto din Argeș.

Paul Schiaucu, Daperom: „Sper ca lucrurile să nu se înrăutățească, aștept să văd decizia finală”

12 schiaucuOmul de afaceri piteștean Paul Schiaucu, fondatorul dealerului Dacia-Renault Daperom, și un bun cunoscător al pieței de profil spune că „Deocamdată nu s-a anulat acest timbru și aștept să văd dacă se va merge pe această idee sau se va pune ceva în loc pentru că așa am înțeles că se pune ceva în loc, un fel de impozit local sau de alt fel pe poluare care să fie plătit anual. Prefer să nu comentez prea mult până nu văd ce se va întâmpla, aștept decizia finală. Sper totuși ca lucrurile să nu se înrăutățească pentru că dacă nu se va pune nimic în loc va fi, așa cum a spus Stroe, un dezastru. În ceea ce privește piața auto a mașinilor noi, dacă aceasta va rămâne în condiții comparabile cu cele din 2016, eu estimez o creștere de până la 10%”.

Adrian Prodănel, Motor AG: „Companiile vor cumpăra mașini noi, populația mașini second-hand”

12 Adrian ProdanelAdrian Prodănel, care controlează dealerul BMW Motor AG precum și BRIT Motor AG, dealer Jaguar Land Rover, este optimist chiar și în condițiile în care convingerea că piața auto sh va exploda: „În condițiile anulării timbrului de mediu cred că piața auto second hand va crește de la un raport de 3 mașini vechi la una nouă în 2016 undeva la 5-6 sh-uri la una nouă anul acesta, practic se va dubla, va exploda. Cu toate acestea, nu cred că va fi un regres al pieței mașinilor noi, mai mult cred că există potențial de creștere de 5-10%. Când spun asta mă bazez pe trendul economic pozitiv al lui 2016 și pe companii, există apetit de schimbare a flotelor de către companiile care dețin parcuri auto și asta se va oglindi în creșterea pieței. Concluzia ar fi că în 2017 companiile vor cumpăra mașini noi iar populația mașini second-hand”.

„Piața are potențial de creștere”

Patronul Euro Tehno Grup, dealer Volkswagen, Audi și Seat, Ion Bălângă, este convins că timbrul de mediu trebuie înlocuit cu o altă taxă: „Mai întâi de toate trebuie să avem răbdare să vedem ce va spune în final legiuitorul. Eu sunt convins că trebuie să se pună ceva în loc, altfel se dezechilibrează piața și riscăm să ajungem un cimitir de fiare vechi. Dar nu cred că se va permite așa ceva. Oricum, piața are potențial de creștere, noi am avut în 2016 o creștere reală de 23-24%, reală repet, și cred că acest potențial se va menține. În mod normal economia ar trebui să-și dea drumul și mai mult dat fiind acel deficit de maximum 3% iar asta coroborat și cu programul Rabla se va vedea și la noi. Am auzit că se vehiculează o variantă ca încă din acest an aceste sh-uri să fie taxate direct la frontieră și ANAF să aibă inspectori acolo care să realizeze această taxare pe loc la intrarea în țară ceea ce consider că ar fi foarte bine”.

Ovidiu Baciu, Royal Motors: „Piaţa trebuie să fie egală pentru toţi, maşini noi sau second-hand”

12 baciuO poziție aparte are Ovidiu Baciu, patronul Royal Motors, dealer Ford și Suzuki: „Piața trebuie să fie egală pentru toți, pentru cei care vor mașini noi și pentru cei care vor mașini mai vechi. Fiecare trebuie să-și cumpere mașina de care are nevoie, dacă îi trebuie una nouă, își ia una nouă, dacă nu, își ia una sh, e simplu. Eu, de exemplu, la ultimele trei achiziții mi-am cumpărat mașini sh. Nu e nevoie de legi care să favorizeze pe unii sau pe alții. Ideea este că avem nevoie de o piață care să nu ne mai permită să mai cumpărăm mașini care nu ne trebuie, să nu mai cumpărăm mașini pentru tot neamul când tot neamul stă într-o garsonieră și nu are locuri de parcare și așa mai departe. Repet, nu avem nevoie de legi speciale, legile speciale nu fac altceva decât să dezechilibreze piața. Eu cred că afacerile cu mașini noi nu vor fi afectate dar vor avea un potențial de creștere foarte mic. Rămân la convingerea mea că piața trebuie să fie egală pentru toți, ea oricum se autoreglează dacă este lăsată să funcționeze și nu este dezechilibrată cu legi speciale care să creeze false bule economice. În mod normal ar trebui să se vândă atâtea mașini câte mașini merg la cimitir plus creșterea populației, dar cum populația scade…”.

Distribuie!

0 Comentarii