Web Analytics

Înregistrarea/anularea în scopuri de TVA va depinde de nivelul riscului fiscal

de | 29.09.2017 12:45 | Actualitate

tvaAgentia Nationala de Administrare Fiscala actualizeaza, conform modificarilor Codului Fiscal din luna iulie a.c, printr-un proiect de ordin, procedurile administrative privind înregistrarea/anularea înregistrãrii în scopuri de TVA,  devenind astfel mult mai explicite, transparente si facile pentru contribuabili.

Procedurile vizeazã persoanele impozabile care din punct de vedere fiscal se încadreazã într-un anumit nivel de risc, astfel ca administratia fiscala nu va înregistra în scopuri de TVA, respectiv va anula înregistrarea în scopuri de TVA în cazul în care persoanele impozabile prezintã risc fiscal ridicat.

Mai mult, criteriile în baza cãrora este evaluat riscul fiscal vor fi publice, în vederea transparentizãrii şi aplicãrii unui tratament unitar persoanelor impozabile care vor face obiectul acestor proceduri.

In plus, noile modificari procedurale vor reduce perioada de evaluare a riscului fiscal în cadrul procedurii de înregistrare/anularea a înregistrãrii în scopuri de TVA. Aceasta a fost simplificatã în sensul cã, în cadrul audierii, va avea loc inclusiv etapa interviului, astfel încât persoana impozabilã va putea sã prezinte date, informaţii şi documente relevante prin intermediul cãrora sã demonstreze cã nu se încadreazã în categoria persoanelor impozabile care prezintã risc fiscal ridicat. În acest context, persoanele impozabile au posibilitatea sã obţinã codul de înregistrare în scopuri de TVA într-o perioadã de timp mai scurtã.  

In prezent, procedura privind înregistrarea/anularea înregistrãrii în scopuri de TVA este reglementatã prin OPANAF nr. 605/2017 prin intermediul cãruia au fost stabilite inclusiv criteriile pe baza cãrora este evaluatã intenţia şi capacitatea persoanelor impozabile de a desfãşura activitãţi economice care implicã operaţiuni în sfera de aplicare a TVA.

Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt fãcute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/ Transparenţa decizionalã. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatiii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmãtoarele adrese:

        Prin scrisori la adresa poştalã: Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice si Mass-Media;
        Prin email la adresa presa@anaf.ro
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenþa decizionalã în Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã, se poate accesa domeniul INFO ANAF / Comunicate  de presã aflat pe site-ul instituţiei.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii