Web Analytics

Informare de la ANAF privind administrarea impozitului pe venit

de | 12.05.2017 08:39 | Actualitate

finante

ANAF actualizează conţinutul unor acte administrative fiscale emise de organele fiscale în derularea procedurilor pentru administrarea impozitului pe venit. În ceea ce priveste stabilirea sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual datorat, pentru acordarea de burse private, modificările legislative au vizat, în principal, posibilitatea directionării acestei sume si de către persoanele fizice care realizează venituri din pensii.

Totodată, prin Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările si completările ulterioare, a fost modificat termenul de depunere a contestatiei împotriva actelor administrative fiscale (45 de zile de la data comunicării actului administrativ fiscal).

Prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea modelului si continutului formularului 255 „Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private”, utilizat de organul fiscal central competent pentru stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, în limita unei sume reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii.

Pe baza documentelor prezentate de contribuabili (formular 230, contractul privind acordarea bursei private, documente care atestă plata bursei) şi a datelor din evidenţa fiscală, organul fiscal determină cheltuielile admise cu bursele private, în limita sumei de 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si/sau pensii, prin emiterea Deciziei privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, cod 14.13.02.13/b.

Fată de formularul utilizat în prezent, prin proiectul de act normativ, se propune actualizarea temeiului de drept si a termenului de depunere a contestaţiei, precum si introducerea în continutul deciziei a informaţiilor privind modalitatea de plată a diferentelor rezultate ca urmare a modificării acesteia.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii