Prototipul iARO Camarad, bazat pe modelul unicului automobil de teren fabricat pe vremuri în România, este aproape gata de omologare! Dar constructorii au de trecut câteva piedici!
Realizată anul trecut de către studenţi şi profesori de la Facultatea de Mecanică din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi” Iaşi, maşina a avut la bază, ca aspect, fostul model muscelean M461, dar cu standarde de siguranţă şi design moderne. Totuşi, prototipul a fost concretizat utilizându-se un şasiu de ARO 244 Cross Lander. Când se părea că munca este aproape de final, au apărut probleme, în sensul că ceea ce se utilizase ca bază de lucru nu ducea către un rezultat care să însemne un SUV. Astfel că ieşenii au reluat asamblarea folosind un şasiu de ARO 324. Acum prototipul este aproape gata, se lucrează la interiorul acestuia, însă pasul cel mare spre omologare costă în jur de 7.000 de euro. „Dacă am avea aceşti bani, cred că în maxim trei luni am finaliza proiectul”, spune Vlad Nistor, unul dintre studenţi care s-au alăturat în timp echipei care a iniţiat lucrarea.
ARO, din nou la Câmpulung
La final de săptămână, municipiul muscelean a fost gazdă pentru „Retro Parada primăverii”, un eveniment organizat în zeci de oraşe din ţară de Retromobil Club România. Zeci de automobile de colecţie au defilat pe străzile din Câmpulung şi prin Piaţa Primăriei, dintre acestea nelipsind modelul M461, cel mai apreciat automobil realizat la ARO Câmpulung.
Cătălin Ion Butoiu
0 Comentarii