Web Analytics
scris duminică, 04.02.2024

Facebook împlinește 20 de ani

Platforma Facebook împlineşte astăzi 20 de ani, pe fondul presiunilor tot mai mari ale autorităţilor de reglementare şi companiilor rivale. Gigantul a crescut de la o reţea a studenţilor Universităţii Harvard la una dintre cele mai mari platforme online din lume, relatează BBC.

Facebook împlinește 20 de ani

Iată patru moduri în care Facebook a schimbat lumea.

Citește și Bancnote false puse în circulaţie în România. Ce le deosebeşte de cele reale

1. Facebook a schimbat jocul social media

Alte rețele sociale, cum ar fi MySpace, au existat înainte de Facebook – dar site-ul lui Mark Zuckerberg a luat instantaneu avânt atunci când a fost lansat în 2004, demonstrând cât de rapid poate lua amploare un site online de acest tip.

În mai puțin de un an avea un milion de utilizatori, iar în patru ani a depășit MySpace – alimentat de inovații precum posibilitatea de a „eticheta” persoane în fotografii.

Luarea unui aparat foto digital în timpul unei ieșiri în oraș, apoi etichetarea prietenilor în zeci de fotografii era un element de bază al vieții adolescenților. Fluxul de activități în continuă schimbare a fost, de asemenea, o mare atracție pentru primii utilizatori.

Până în 2012, Facebook a depășit un miliard de utilizatori pe lună și, în afară de un scurt hop la sfârșitul anului 2021 – când numărul de utilizatori activi zilnic a scăzut pentru prima dată – platforma a continuat să crească.

Prin extinderea în țări mai puțin conectate și prin oferirea de internet gratuit, compania a menținut și a crescut numărul de utilizatori Facebook. La sfârșitul anului 2023, Facebook a raportat că avea 2,11 miliarde de utilizatori zilnici.

2. Facebook a făcut ca datele noastre personale să devină valoroase… și mai puțin personale

Compania-mamă a Facebook a fost amendată de mai multe ori pentru gestionarea defectuoasă a datelor personale

Facebook a demonstrat că colectarea de like-uri și antipatii ale noastre este extrem de profitabilă.

În prezent, compania mamă a Facebook, Meta, este un gigant al publicității care, alături de companii precum Google, ia partea leului din banii de publicitate la nivel mondial.

3. Facebook a transformat internetul în ceva politic

Prin oferirea de publicitate țintită, Facebook a devenit o platformă importantă pentru campaniile electorale din întreaga lume.

De exemplu, în cele cinci luni care au precedat alegerile prezidențiale americane din 2020, echipa președintelui în exercițiu Donald Trump a cheltuit peste 40 de milioane de dolari pe reclame pe Facebook, potrivit unui studiu Statista.
Facebook a contribuit și la schimbarea politicii de bază – permițând unor grupuri disparate de utilizatori să se adune, să facă campanie și să planifice acțiuni la scară globală.

4. Facebook a dat startul dominației Meta

Mark Zuckerberg a declarat că nu a vrut ca Facebook să devină „arbitrii adevărului”

Odată cu succesul uriaș al Facebook, Mark Zuckerberg a construit o rețea socială și un imperiu tehnologic care rămâne fără precedent în ceea ce privește numărul de utilizatori și puterea sa consecventă.

Companii în plină ascensiune, printre care WhatsApp, Instagram și Oculus, toate au fost cumpărate și puse pe turbo sub umbrela companiei Facebook, care și-a schimbat numele în Meta în 2021.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *