Web Analytics

„Există oricând posibilitatea să mutăm situri de la Mioveni, fie către Maroc, fie către alte ţări din Africa”

de | 4.10.2012 11:49 | Politica si Administratie

# Nr. doi de la Renault, Carlos Tavarez, aruncă bomba. „Întâi trebuie să spun că lumea este într-o continuă schimbare, într-o continuă evoluţie. De aceea, pentru fiecare dintre noi apar noi provocări. România, ca ţară, nu face excepţie. Situaţia industrială din România este una de care suntem foarte mândri. Avem parte de calitate atât pe partea de inginerie, cât şi de fabricaţie. Însă, trebuie să ştiţi că lucrurile nu se opresc aici. Există oricând posibilitatea să mutăm situri fie către Maroc, fie către alte ţări din Africa, să mutăm partea de industrial, cât şi de inginerie şi design. De ce? Pentru că nu ne putem complace, nu putem să ajungem la un nivel de complezenţă. Nu trebuie să vedem niciodată situaţia ca fiind una statică, pentru că astfel înţelegem situaţia economică ca fiind una statică şi ajungem într-o mare eroare”, a spus Carol Tavares, directorul operaţional al Grupului Renault şi al doilea om în ierarhia grupului francez după Carlos Ghosn, citat de Ziarul Financiar. El a subliniat că „Europa tocmai trece prin aşa ceva. De ce? Pentru că pe termen scurt şi-a pierdut competitivitatea, iar pe termen lung apar probleme. Având în vedere că lumea se schimbă şi că România nu face excepţie, România trebuie să aibă grijă să-şi păstreze competitivitatea”. Spre comparaţie, salariul mediu al unui angajat din noua uzină a Renault din Maroc este de 250 de euro, la jumătate faţă de Mioveni, şi, în plus, din Tanger şi până în Spania doar se traversează Gibraltarul, în timp ce spre comparaţie un tren încărcat cu maşini de la Piteşti până în Constanţa durează 24 de ore, la care se adaugă timpul parcurs până în Franţa sau Italia pe cale maritimă.

Ion Iordache, vicelider SAD: „În lumea în care trăim, nimic nu e stabil”

Cum este pentru prima dată când un înalt oficial Renault face afirmații atât de clare cu privire la viitorul uzinei de la Mioveni, un viitor care nu este neapărat unul roz, am solicitat un punct de vedere și reprezentanților angajaților Dacia, respectiv conducerii Sindicatului Automobile Dacia (SAD). În acest context, viceliderul SAD, Ion Iordache, ne-a declarat următoarele: „Trebuie să recunoaștem că în lumea în care trăim nimic nu este stabil. De fiecare dată când noi, sindicatul, ne-am întâlnit cu domnul Tavares, despre Dacia s-a vorbit numai în termeni de stabilitate. Că la un moment dat Dacia nu va mai fi probabil un vârf de sarcină în cadrul Renault este foarte posibil. În rest nu am ce comenta pentru că, și vă rog să consemnați acest lucru, nu cunosc afirmațiile domnului Tavares, nu le-am citit, și nu pot comenta ceva ce nu cunosc.”
Florin Silvestru

***

Ajutoare de la Guvern pentru Uzina Dacia

În urma solicitării adresate de Jurnalul de Argeș către Guvernul României, referitor la ajutoarele de stat și înlesnirile la plată acordate Uzinei Dacia Renault, Direcția de Comunicare, Relații Publice, Mass-Media și Transparență a Ministerului Finanțelor Publice ne-a comunicat că au fost aprobate societății Automobile Dacia Pitești două proiecte de investiții finanțate din fonduri publice. Pentru proiectul „Diversificarea gamei de produse actuale prin introducerea în fabricație a unui vehicul complet nou (un nou model de autovehicul SUV)”, în valoare de 91 milioane euro, s-au aprobat, în 2009, ca ajutor de stat, 24,8 milioane euro. Acest proiect a creat 310 noi locuri de muncă. Al doilea proiect, a cărui finanțare a fost aprobată în martie 2011, a vizat „Diversificarea gamei de produse prin introducerea în fabricație de noi vehicule”. Acesta a avut valoarea de 19,8 milioane de euro, din care 9,9 milioane de euro au fost alocați ca ajutor de stat. Proiectul a creat 105 noi locuri de muncă. Adriana Gândilă

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii

Ultimele articole