Web Analytics

„Dl. Jerome Olive ne-a asigurat că nu vor fi reduceri de personal la Dacia”

de | 7.02.2013 14:36 | Actualitate, Dezvăluiri, Economie

# Dimpotrivă, directorul general a comunicat administrației județene că la Mioveni se vor face noi angajări # Prefectul Soare, despre ce s-a discutat în spatele uşilor închise. Prefectul Cristian Soare ne-a dezvăluit ce s-a discutat, în spatele ușilor închise, la întâlnirea de grad zero pe care conducerea județului a avut-o cu  directorul general al Dacia Renault, Jerome Olive, și cu secretarul general al uzinei, Gabriel Sicoe. În afară de prefect, la discuții au mai participat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Florin Tecău, primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc, primarul de Mioveni, Ion Georgescu, deputatul Simona Bucura Oprescu și senatorul Şerban Valeca.  „În  primul rând, dl. Jerome Olive s-a declarat mulţumit de faptul că s-a realizat drumul DN 73D în regim de autostradă, deoarece este foarte important pentru legătura uzinei cu Bucureştiul. Au fost evidenţiate apoi realizările Dacia din 2012, faptul că s-au investit 200 de milioane de euro şi s-au lansat trei modele noi: noul Logan, noul Sandero şi Sandero Stepway. În plus, anul trecut a fost lansat noul motor Energy TCe 90, motor care va utila toată flota Renault. S-a dublat capacitatea turnătoriei şi s-au realizat 307.000 de maşini, 540.000 de cutii de viteză şi 254.000 de motoare. Din ce ne-a comunicat directorul general de la Dacia a reieșit că nu vor fi reduceri de personal, ba chiar e posibil să fie create noi locuri de muncă, chiar dacă, probabil, pe perioadă determinată. Şi anul acesta sunt premise deosebite la uzină, deoarece se vor investi alte 100 de milioane de euro şi se va lansa un nou model Dacia”, a mai spus prefectul.

„Nu se pune problema ca Renault să părăsească România”

Referitor la criza resimţită la nivelul industriei auto din Europa şi la faptul că în Maroc infrastructura e mai bună, iar costul forţei de muncă este mai mic, lucru ce i-ar putea determina pe cei de la Renault să aleagă între cele două fabrici, Cristian Soare spune că întrevederea cu Jerome Olive nu a lăsat să se înţeleagă acest lucru. „În perioada 2000-2012 s-au investit în uzină 1,8 miliarde de euro. Aşa cum am spus, aici se fabrică cel mai nou model de motor Renault, cutii de viteză şi motoare pentru toată gama Renault, nu numai pentru Dacia. De aceea, nu se pune problema ca cei de la Renault să-şi dorească să părăsească România. Problema este că, din totalul autoturismelor produse la Mioveni, nu au fost foarte multe vândute pe piaţa internă”, a subliniat Cristian Soare.

Șefii Daciei vorbesc de „pericolul bulgarizării României”

Principala concurenţă a Daciei pe piaţa din România vine din partea maşinilor second-hand aduse mai ales din Germania, iar acest lucru a fost abordat la întâlnirea cu reprezentanții Dacia-Renault. „Maşinile Euro 1 şi Euro 2 nu mai sunt foarte multe pe piaţa occidentală, procentul lor fiind undeva la 10%. În Germania, din totalul de 1,5 milioane de maşini din parcul auto second-hand, circa 7% mai înseamnă partea Euro 1 şi Euro 2. Astfel, problema se pune în primul rând vizavi de maşinile second-hand Euro 3 şi Euro 4. Acestea reprezintă cel mai mare competitor pentru Dacia. De aceea noi, autorităţile argeşene, susţinem uzina în demersul ei privind dublarea taxei de mediu la aceste categorii de maşini. Ca să înţelegeţi, filozofia noii taxe este ca aceasta să fie cât mai ridicată la maşinile non-euro şi de la Euro 1 la Euro 4, să fie foarte mică la cele Euro 5 şi să nu existe taxă de poluare la maşinile hibride şi la cele Euro 6”, ne-a spus prefectul Cristian Soare. De altfel, într-o adresă către Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, minister care propune proiectul de schimbare a legii taxei auto, Automobile Dacia-Renault, prin directorul general comercial Renault România, Thomas Dubruel şi secretarul general Dacia-Renault, Gabriel Sicoe, militează pentru introducerea noilor taxe auto, insistând pentru evitarea „bulgarizării României”, aluzie la faptul că în ţara vecină nu a existat niciun fel de taxă de mediu şi astfel Bulgaria nu s-a putut proteja deloc împotriva maşinilor second-hand.  Ionuţ BURCEA

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii