Dezinformarea cu privire la vaccinurile împotriva coronavirusului: noi acțiuni întreprinse de platformele online la sfârșitul anului trecut

de | 30.01.2022 12:49 | Actualitate, Bani europeni, Politica si Administratie

Comisia publică, în 27 ianuarie, rapoartele redactate de Google, Facebook, Microsoft, TikTok și Twitter privind măsurile pe care le-au luat în noiembrie și decembrie 2021 împotriva dezinformării legate de coronavirus în calitate de semnatari ai Codului de bune practici privind dezinformarea.

Citește și: Exclusiv. Dezvăluirile comandantului scos la pensie: „Le-am spus colegilor de la Poliţia Mioveni că Miuţescu va sfârşi ca Mircea Drăghici”

Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Eforturile semnatarilor de a sprijini campaniile de vaccinare în UE sunt esențiale, deoarece răspândirea Omicron aduce cu sine provocări semnificative. Dar încă este loc de mai bine. Următoarea serie va fi în martie și până atunci, semnatarii ar trebui să fi prezentat deja noul cod consolidat de la care mă aștept să rezolve deficiențele existente, inclusiv printr-o abordare riguroasă în toate limbile.”

Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a adăugat: „Le mulțumesc platformelor pentru devotamentul de care dau dovadă în acest exercițiu de monitorizare periodică menit să combată dezinformarea cu privire la COVID. Întrucât ne îndreptăm către etapele finale ale adoptării Actului legislativ privind serviciile digitale, am așteptări mari ca acestea să își intensifice activitatea și să adopte rapid un Cod de bune practici solid, care să fie în conformitate cu noul nostru manual digital european.”

TikTok a raportat că numărul de materiale video cu etichetă legată de vaccinuri difuzate pe canalele sale din Europa s-a triplat de la 90.000 în octombrie la 266.000 în decembrie.

Google și-a actualizat panourile de informare privind vaccinarea împotriva COVID-19 disponibile în toate cele 27 de țări și începe să includă informații referitoare la vaccinarea pediatrică.

Facebook a eliminat o rețea de dezinformare și hărțuire care viza profesioniști din domeniul medical, jurnaliști și funcționari aleși, gestionată de o mișcare conspiraționistă împotriva vaccinării.

Politicile actualizate ale Microsoft le-a permis autorităților publice să transmită anumite mesaje publicitare privind vaccinurile, ceea ce a generat aproximativ 733.000 de impresii în UE în perioada noiembrie – decembrie.

Citește și: La înmormântarea omului de afaceri Laurențiu Floroiu, fost preot, nu au bătut clopotele iar preoții nu i-au rostit numele

Twitter a raportat cu privire la versiunile actualizate ale etichetelor prin intermediul cărora mesajele înșelătoare legate de COVID și de vaccinuri devin mai ușor de depistat.

Discuțiile privind consolidarea Codului de bune practici sunt în desfășurare.

Articol scris de Cristian Vasile

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole