Web Analytics

Deşi accesul este interzis traficului greu, drumul rupt la Boteni în august e luat în roţi de mastodonţi de zeci de tone

de | 28.12.2018 14:00 | Politica si Administratie

La început de august, în acest an, o porţiune de peste o sută de metri din DN 73D, chiar la intrarea în Boteni dinspre Mioarele, a fost distrusă din cauza apei infiltrate în terasamentul drumului. Covorul asfaltic s-a crăpat şi s-a denivelat ca după un cutremur foarte puternic, iar traficul rutier a fost închis. Şi aşa a rămas până în toamnă. După ce a fost efectuată o expertizare de către cei de la Drumuri Naţionale, s-a intervenit asupra drumului, iar la acest moment acea porţiune din DN 73D este redeschisă circulaţiei. Fiindcă se aşteaptă o soluţie definitivă, deocamdată porţiunea respectivă de drum nu a fost asfaltată, iar în următoarele zile se va interveni din nou, cu piatră, pentru eliminarea riscului de înnoroire sau denivelare.

Este ştiut faptul că DN 73D este un drum cu probleme. În afară de zona afectată în acest an, în dreptul satului Suslăneşti persistă de decenii o denivelare imensă a căii rutiere. Cei de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu au reacţionat, aşa cum nu au reacţie nici la problemele de pe DN 73C Câmpulung-Curtea de Argeş. Vorba primarului de la Boteni, Vasile Leau: „Mai bine îl lăsau drum judeţean şi vedeam noi cum îl reparam”. Aşa că o nouă zonă afectată a agravat situaţia, în condiţiile în care atât localnicii de pe Valea Argeşelului, cât şi firmele cu conexiuni pe acea rută au fost nevoite să suporte kilometri în plus pentru a ajunge la destinaţie. Fiind imposibil de desfăşurat traficul rutier, au fost utilizate rute ocolitoare, fie înspre Câmpulung şi Stoeneşti, fie chiar prin judeţul Dâmboviţa. Aşa că redeschiderea circulaţiei a fost binevenită, dar…
Situaţia în care se află acum DN 73D nu permite decât accesul autovehiculelor cu masa mai mică de zece tone. O arată acest lucru chiar un indicator montat la intersecţia dinspre Valea Mare-Pravăţ către Stoeneşti şi Boteni, fiind aşezat chiar acolo unde drumul se continuă către comuna lui Petre Ţuţea. Pe tot DN 73D circulaţia este redusă la 30 de km pe oră, iar la zona afectată din Suslăneşti există o limitare în plus, de 20 km pe oră pe o porţiune de trei sute de metri. Şi cu toate acestea, drumul este tranzitat şi de vehicule de peste zece tone, ajungând chiar la peste 30 în cazul transportului de material din cariera aflată în imediata apropiere. O spun chiar localnicii care, întrebaţi dacă pe acolo circulă maşini mari, recunosc că văd mereu pe drum aşa ceva. Şi asta în condiţiile în care, cunoscută fiind situaţia, s-a impus limitarea legată de greutate.

Primarul din Boteni: „Drumul e bun, n-o să se rupă”

Având informaţii legate de faptul că însuşi firma care a refăcut drumul, General Trust Argeş, a sesizat situaţia la poliție, am luat legătura cu cei de acolo, însă, după promisiunea de a fi contactaţi de cei care cunosc cazul, nu am mai putut afla amănunte. N-au mai răspuns. Aşa că am discutat cu primarul comunei Boteni, Vasile Leau.
„Da, circulă şi maşini mari pe drum, dar nu au soluţie. Ce să facă, să ocolească 50 de kilometri? Drumul e bun, nu are de ce să se rupă. Oricum, am înţeles că se va face un proiect pentru reabilitarea lui, să sperăm că la anul se va face ceva în acest sens”, ne-a declarat edilul.
Am contactat şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Argeş pentru a afla amănunte legate de sesizarea aspectului privitor la nerespectarea indicatorului de limitare a circulaţiei la vehicule sub zece tone, dar până la închiderea ediţiei nu am primit răspuns.
Cătălin Ion Butoiu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii