Web Analytics

Deputatul PND Mihai Deaconu: „Gradaţia de merit a profesorilor – cruciada dosarelor”

de | 14.04.2016 10:57 | Politica si Administratie

„Săptămâna trecută au fost depuse la inspectoratele şcolare dosare pentru obţinerea gradaţiilor de merit de către cadrele didactice pentru perioada 2016-2021, a declarat în plenul Camerei Deputaților parlamentarul argeșean Mihai Deaconu. Vă imaginaţi probabil, când vorbesc despre dosare, că fiecare profesor care doreşte această gradaţie de merit – care de fapt reprezintă un procent de 25% din salariul net ce se adaugă salariului actual – vine cu un dosar la propriu (având circa 25-30 de pagini) să se înscrie în această cursă care are o miză însemnată, mărirea salariului cu un sfert din acesta pe durata a cinci ani. Nu, dragi colegi, pentru acest lucru, cadrul didactic care pretinde obţinerea gradaţiei de merit trebuie să depună o muncă titanică pentru a strânge la dosar mii de pagini prin care să-şi demonstreze rezultatele muncii depuse în afara procesului instructiv-educativ, pentru care de fapt este plătit de la bugetul de stat. Spun că este o muncă titanică pentru că în afară de dovezile concrete ale muncii depuse pe perioada a cinci ani de activitate, acţiunea de «confecţionare» a dosarului presupune «culegerea» şi inserarea în acesta a mii de documente care se concretizează în diplome obţinute de copii la diferite concursuri, rezultatele la olimpiadele şcolare, adeverinţe care să ateste atât calitatea de membru în diferite comisii înfiinţate la nivelul şcolii, cât şi participarea la diferite activităţi extraşcolare cum ar fi: excursii, tabere, simpozioane, seminarii, cursuri pe domeniul educaţiei, activităţi cultural-educative, organizarea de spectacole, activităţi recreative, publicaţii de reviste şcolare, cărţi manuale, materiale auxiliare, parteneriate încheiate cu alte instituţii, cu ONG-uri etc. Toate acestea trebuiesc urmărite după o fișă de criterii pentru care se acordă puncte și care se cam schimbă de la an la an și de la ministru la ministru și sunt concepute parcă cu dedicație pentru cei abonați de ani de zile la aceste gradații de merit. Dacă doar pentru completarea acestui dosar, cadrului didactic i-ar trebui cam 6 luni până la depunerea lui, se pune întrebarea de cât timp are nevoie acesta pentru a desfăşura efectiv aceste activităţi extraşcolare astfel încât să nu afecteze activitatea propriu-zisă la catedră? Consider că acel fond de premiere în procent de 2% din fondul de salarii care se acorda de către Consiliul de Administraţie cadrelor didactice cu rezultate deosebite cu câţiva ani în urmă era mult mai corect şi mai democratic. Mă adresez în mod direct Ministrului Educaţiei, dl. Adrian Curaj, pe care îl rog să analizeze în profunzime cele arătate de mine anterior şi să vină cu propuneri de redresare a acestei situaţii care a devenit de-a dreptul penibilă”. M.I.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii