Deputatul PNL de Argeș, Dănuț Bica s-a adresat ministrului Lucian Nicolae Bode de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor în privința construcției liniei de cale ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea. Parlamentarul de Argeș a spus că ”necesitatea construirii liniei de cale ferată care leagă localitățile Vâlcele, din județul Argeș, și Râmnicu Vâlcea a fost evocată pentru prima dată în raportul pe care D. I. Manovici l-a prezentat la 16 iunie 1862 în Camera Deputaților. Proiectul s-a regăsit ulterior în programele naționale de dezvoltare din anii 1919, 1920, 1922 și 1927. Primii pași concreți în realizarea acesteia au fost făcuți în anul 1949, când au început studiile în teren, iar construcția efectivă a demarat în 1979. Investiție de mare importanță economică și strategică pentru România, având o lungime de 39 km, calea ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea a fost proiectată cu scopul de a se realiza o legătură feroviară rapidă pe traseul București-Pitești-Râmnicu Vâlcea-Sibiu, creându-se o rută alternativă la cea de pe Valea Prahovei. Prin finalizarea acestui important obiectiv de infrastructură feroviară, care face legătura între liniile de cale ferată Pitești-Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea-Sibiu, s-ar scurta de fapt traseul București-Sibiu cu 126 kilometri față de cel actual prin Pitești și Piatra Olt, iar legătura între provinciile istorice Muntenia și Transilvania s-ar face mai rapid și mai eficient, prin traversarea Munților Carpați la o altitudine de doar 420 m, spre deosebire de altitudinea de traversare de 1050 m de la Predeal. Lucrările de construcție au fost oprite în anul 1989, în condițiile în care acestea erau aproape terminate. După 10 ani de muncă, mai era nevoie de mai puțin de o lună pentru darea efectivă în funcțiune, dar schimbările politice și sociale postrevoluționare au amânat finalizarea acestui important tronson de cale ferată. Între timp, aceasta a fost practic dezafectată. Șinele şi traversele au fost scoase, terasamentele şi lucrările de artă aferente s-au degradat, gara din satul Vâlcele, de la intersecția cu linia Pitești-Curtea de Argeș, construită special pentru acest obiectiv, a ajuns o ruină. Având în vedere cele prezentate anterior, importanța deosebită pe care o are calea ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea pentru sistemul de transport feroviar al României, precum și angajamentele asumate de către cei care v-au precedat în funcție, vă rog să-mi comunicați dacă între priorităţile Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor se mai regăsesc finalizarea și punerea în funcțiune a acestui obiectiv de investiții și, în cazul în care răspunsul va fi afirmativ, care sunt termenele calendaristice prevăzute pentru proiectare şi execuție”.

Compania Blue Air a intrat în faliment!
Compania Blue Air, deținută de statul român, a intrat oficial în faliment. Toate activele...
0 Comentarii