Deputatul PNL de Argeș Dănuț Bica a prezentat în Camera Deputaților o declarație politică referitoare la reabilitarea și modernizarea Transfăgărășanului. Parlamentarul consideră că acest deziderat este încă un eșec al guvernării PSD-ALDE.
Iată ce a spus Dănuț Bica: ”O țară întreagă este revoltată de incompetența dovedită de guvernele PSD-ALDE care, în aproape doi ani și jumătate, au compromis realizarea tuturor obiectivelor majore de investiții necesare pentru infrastructura din România: Autostrada Sibiu-Pitești este tot la stadiul de proiect, autostrăzile Moldovei sunt încă la nivelul de promisiuni, Autostrada Olteniei, Pitești-Craiova, este în blocaj total, iar șantierele demarate în urmă cu peste 8 ani bat pasul pe loc. În categoria eșecurilor actualei guvernări intră, de asemenea, abandonarea construirii celor 8 spitale regionale, amânarea la nesfârșit a reabilitării căilor ferate sau întârzierea modernizării școlilor cu toaletele în afara clădirilor. În doi ani și jumătate de guvernare PSD-ALDE ar fi trebuit să asistăm măcar la finalizarea unor investiții deosebit de importante pentru România, dar care necesită bani puțini și doar multă voință. În această categorie se înscrie și modernizarea Transfăgărășanului, considerat unul dintre cele mai frumoase drumuri montane din lume, care leagă Argeșul cu Sibiul și Muntenia cu Transilvania, traversând Munții Făgăraș, cea mai înaltă zonă montană din România. Transfăgărășanul are o mare importanță strategică, dar și economică, reprezentând calea de acces către obiective turistice de prim-rang cum ar fi municipiul Curtea de Argeș, fostă capitală a Țării Românești, Cetatea Poenari, Barajul și Lacul Vidraru, Cabana Valea cu Pești, Cabana Cumpăna, Cabana Capra, tunelul Capra-Bâlea (cel mai lung tunel rutier din România), Lacul Bâlea, Cabana Bâlea Lac sau Cabana Bâlea Cascadă. Din păcate, din cauza incompetenței nenumăraților miniștri care s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor, zona montană înaltă a acestuia, cuprinsă între kilometrul 104 (Piscu Negru, județul Argeș) și kilometrul 130,8 (Bâlea Cascadă, județul Sibiu), este deschisă circulației rutiere în fiecare an doar de la 30 iunie până la 1 noiembrie, întrucât drumul este înzăpezit pe timp de iarnă, la care se adaugă riscul căderilor de pietre și al avalanșelor. În consecință, ținând cont atât de faptul că Transfăgărășanul atrage din ce în ce mai mulți turiști în fiecare an, cât și de problemele neplăcute pe care le întâmpină aceștia când îl parcurg, se impun reabilitarea și modernizarea sa, pentru ca circulația rutieră să se desfășoare în siguranță și să fie posibilă tot timpul anului. Din aceste motive, de peste 2 ani mă zbat să conving Guvernul ca să realizeze acele investiții care sunt absolut necesare în zonă. Am transmis interpelări repetate miniștrilor de resort și am propus amendamente în acest sens cu ocazia adoptării Legii bugetului de stat pentru anii 2017, 2018 și 2019, care, din păcate, au fost respinse prin vot de către parlamentarii PSD și ALDE”.

Ministrul Muncii, anunț pentru pensionari: „Este un angajament al Guvernului României”
Ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, a transmis un mesaj...
01.12.2023 15:14
0 Comentarii