Cum a ratat Argeşul şi proiectul turistic Transcarpatica

de | 22.08.2013 09:42 | Politica si Administratie

Anunțam la începutul acestei veri că autorităţile din Dâmboviţa au decis să dezvolte turismul şi în masivul Leaota, acolo unde, împreună cu judeţele vecine Argeş şi Braşov, intenționau să pună bazele a şapte mini-staţiuni ecoturistice, unde localnicii să îşi poată valorifica produsele tradiţionale. Ideea a fost lansată de autorităţi la o întâlnire cu preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, Răzvan Filipescu. Proiectul în valoare de 350 de milioane de euro presupunea crearea a şapte mini-staţiuni turistice în zona Leaota, plecând de la cabana Leaota. Repartizarea ar fi fost următoarea: trei pe teritoriul judeţului Argeş şi patru pe teritoriul judeţului Dâmboviţa. Mai mult, se dorea crearea a peste 7.000 de locuri de cazare, hoteluri şi pensiuni, 18 kilometri de pârtii olimpice naturale, pârtie pentru bob şi patinoare artificiale. Din păcate, așa cum ne-am obișnuit în ultimii ani, Argeșul este la un pas să piardă și acest tren turistic în condițiile în care autoritățile din Dâmbovița și Brașov au semnat deja un acord pentru abordarea în comun a realizării atât a celor patru stațiuni din județul vecin cât și a șoselei de mare altitudine care să pornească de la Cabana Padina și să ajungă la Moeciu. Astfel, vecinii noștri din cele două județe au făcut front comun pentru a-și integra zonele turistice într-un singur proiect care să lege Valea Prahovei cu Valea Ialomiței cu viitoarele stațiuni dâmbovițene din Leaota și cu zona Moeciu – Cheile Grădiștei. Cât despre viitoarele stațiuni turistice din zona Dragoslavele, gard în gard cu proiectul vecinilor, nu se mai aude nimic iar Argeșul rămâne din nou pe dinafară pentru că, nu-i așa, e mai util să visezi la pasarele suspendate peste lacul Vidraru decât să te implici în chestiuni mult mai bine ancorate în realitate. Florin Silvestru

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii