Web Analytics
scris joi, 23.05.2024

Consiliul Judeţean Argeş, investiţii record în modernizarea drumurilor sub conducerea preşedintelui Ion Mînzînă

Cu o lungime de 1200 de kilometri, Argeșul are una dintre cele mai lungi rețele de drumuri județene din țară. Astfel, pentru conducerea Consiliului Județean Argeș, dezvoltarea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere reprezintă o prioritate majoră. Și, în ciuda faptului că am trecut prin perioada dificilă generată de Pandemia Covid-19, în care presiunea financiară a sistemului medical a fost resimțită din plin asupra bugetului județean, dar și a faptului că în sănătate și cultură au fost realizate investiții record, în acest prim mandat de președinte al lui Ion Mînzînă, infrastructura rutieră a beneficiat de modernizări fără precedent în istoria județului. Peste 200 de kilometri de drum județean au fost modernizați la standarde europene. Acest lucru a fost posibil și pentru că strategia echipei de conducere a Consiliului Județean a fost una clară.

Consiliul Judeţean Argeş, investiţii record în modernizarea drumurilor sub conducerea preşedintelui Ion Mînzînă

În primul rând, s-a vizat eliminarea drumurilor neasfaltate din interiorul localităților. Au mai rămas doar 59 de kilometri, care vor fi finalizați în noul mandat. Este vorba despre 20 de tronsoane de drumuri județene care vor fi asfaltate în comunele Recea, Negrași, Leordeni, Rătești, Uda, Ciomăgești, Cotmeana, Poienarii de Argeș, Cocu, Vedea, Dâmbovicioara, Coșești, Dârmănești, Mioarele, Băiculești, Bârla și Cepari.
În al doilea rând, au fost vizate drumurile județene care fac legătura cu județele limitrofe. Astfel, au fost modernizați 70 de kilometri de drum, cu numai două proiecte derulate pe fonduri europene. Și aici nu ne referim doar la covorul asfaltic, ci și la modernizarea de poduri, amenajarea de podețe la gospodării, zone de protecție, stații de transport în comun și alte lucrări adiacente. Astfel, a fost modernizat DJ 503 Cătanele – limita județului Dâmbovița, care trece prin comunele Căteasca, Oarja, Teiu, Rociu, Negrași, Mozăceni și Slobozia, precum și DJ 504 care face legătura cu județul Teleorman și care trece prin comunele Popești, Izvoru, Recea, Buzoești. De altfel, modernizarea drumurilor județene DJ 503 și DJ 504 reprezintă cea mai mare investiție în infrastructura rutieră din regiunea Sud–Muntenia pe exercițiul financiar european care tocmai s-a încheiat.

Argeșul scrie istorie în regiune cu modernizarea a două drumuri județene pe fonduri europene

Această strategie va continua și în noul mandat. Deja, pe noua axă de finanțare 2021-2027, președintele Ion Mînzînă a semnat contractul pentru DJ 679 Păduroiu (DN67B) – Lipia – Popești – Lunca Corbului – Pădureți – Ciești – Fâlfani – Cotmeana – Malu – Bârla – limita cu județul Olt, în lungime de 48 km. Cu o valoare de peste 77 de milioane de euro, este contractul de finanţare cu cea mai mare valoare din istoria Regiunii Sud-Muntenia, acoperind 5% din întregul program. Modernizarea drumului presupune, printre altele, și modernizarea a 14 poduri, amenajarea a aproape 1700 de podețe spre proprietăți și 64 de stații de transport public și vor fi construite două pasarele pietonale.
Și, tot pe noua axă de finanțare, va fi finanțat și DJ 659 Pitești – Bradu – Suseni – Gliganu de Sus – Bârlogu – Negrași – Mozăceni – Lim. Jud. Dâmboviţa. Acesta este cel mai lung drum județean care va fi modernizat în istoria ADR Sud Muntenia, cu o lungime de peste 58 de kilometri. La finalul proiectului în valoare de 65 de milioane de euro vor fi modernizate 11 poduri și vor fi amenajate 3801 de podețe pentru accesul la proprietăți și 54 de stații de transport public.

Citește și Ion Mînzînă a semnat cel mai mare contract de modernizare a infrastructurii rutiere din Regiunea Sud–Muntenia

Ion Mînzînă: „Fondurile europene și guvernamentale, vitale pentru o infrastructură modernă”

„Avem în administrare 1200 de kilometri de drumuri județene, o rețea cu 50% mai mare decât media pe țară. Când am prioritizat modernizarea infrastructurii rutiere am avut în vedere drumurile care fac legătura cu județele limitrofe și drumurile din interiorul localităților. În privința celor din urmă, am stabilit încă de la început că vom asfalta drumurile pe care administrațiile locale au măcar alimentare cu apă și canalizare asigurate, dacă nu și rețeaua de gaze. Motivul este unul simplu: nu ne permitem să asfaltăm, pentru ca apoi pe acele drumuri să fie executate alte lucrări și să fim nevoiți să asfaltăm din nou.
Pur și simplu trebuie să folosim fondurile pe care le avem cât mai eficient, pentru a putea asfalta cât mai mult. Apoi, am vizat drumurile care fac legătura cu alte județe pentru că astfel am putut accesa fonduri europene consistente, pentru că impactau comunități largi. Și s-a dovedit că strategia noastră a fost una corectă pe de o parte pentru că niciodată nu am fi putut asfalta atâția kilometri doar din bugetul propriu, pe de altă parte pentru că avem o calitate a lucrărilor superioară și complexă.
De altfel, DJ 504 a fost dat ca exemplu de bune practici la Comisia Europeană.
Pe lângă fondurile europene, mai avem alte 8 drumuri care cumulează peste 30 de kilometri finanțate prin programul guvernamental Anghel Saligny. La acestea se adaugă sprijinul financiar pe care îl dăm proiectelor derulate de primării. Și, desigur, să nu uităm nici investițiile proprii, prin Regia Autonomă Județeană de Drumuri”,
a subliniat președintele Consiliului Județean Argeș și al PSD Argeș, Ion Mînzînă.

Printre cele mai importante drumuri judeţene a căror modernizare a fost finalizată în acest mandat enumerăm:

DJ 504 care trece prin Popești – Izvoru – Recea – Buzoești (26 de kilometri), DJ 503 care trece prin Căteasca – Oarja – Teiu – Rociu – Negrași – Mozăceni – Slobozia (42 de kilometri), DJ 703B Pădureți (DJ 679) – Costești (DN 65A) care trece prin Lunca Corbului și Costești (10,3 km), DJ 703B Șerbănești (DJ 659) – Siliștea, care trece prin Rociu și Căteasca (7,5 km), DJ 702A Ciupa – Rătești, în Rătești ( 3 km), DJ 703B Costești (DN 65 A) – Șerbănești (DJ 659) care trece prin Costești și Rociu (5 km), DJ 703B Morărești – Uda, în Uda (1,6 km), DJ 703 Morărești – Cuca – Ciomăgești, în Cuca ( 3,2 km), DJ 704E Ursoaia – Bascovele – Ceaușești, în Cotmeana (4,5 km), DJ 703H Curtea de Argeș – Valea Danului – Cepari – Șuici- limita județului Vâlcea la Valea Danului și Cepari, DJ 738 Poienari – Jugur – Drăghici – Mihăești ( 4 km) și podurile de pe DJ 741 Pitești – Valea Mare – Făgetu – Mioveni, peste pârâul Valea Mare (Ploscaru), la Ștefănești și de pe DJ 738 Jugur – Drăghici – Mihăeşti peste râul Târgului, la Mihăeşti.

Drumuri pentru care Consiliul Judeţean Argeş a obţinut finanţare pe programul guvernamental Anghel Saligny:

DJ 703G Şuici (DJ 703H) – Ianculeşti – limita cu județului Vâlcea, în comuna Şuici, DJ 731 B, sate Sămara şi Metofu, în comuna Poiana Lacului, DJ 732 C Bughea de Jos – Malu – Godeni, DJ 679 C lzvoru – Mozăceni, DJ 703 H Sălătrucu-Vâlcea, DJ 703 B Morărești – Uda, DJ 739 Bârzeşti (DN 73 D) – Negrești – Zgripcești – Beleți, în comuna Vulturești, DJ 703 I Merișani (DN 7 C – Km 12+450) – Mușătești – Brădulet – Brădet – Lac Vidraru.

Citește și Ion Mînzînă, preşedintele Consiliului Judeţean Argeş: „Sănătatea argeşenilor este şi va fi prioritatea noastră. Am investit în 4 ani peste 70 de milioane de euro în spitalele din Argeş!”

Ion Mînzînă: „Cu ajutorul Guvernului Ciolacu, Argeșul va avea una din cele mai moderne infrastructuri rutiere din țară”

Cum va arăta județul Argeș peste patru ani? Președintele Ion Mînzînă este convins că infrastructura va fi mult îmbunătățită, iar argumentele sale stau chiar în multitudinea de proiecte județene și naționale aflate în diferite stadii de implementare.
„Merg mereu prin județ și toată lumea poate vedea că peste tot sunt șantiere deschise. Ale Consiliului Județean, ale primarilor, cu sprijinul nostru, ale Guvernului României. De aceea, sunt convins că vom crește ritmul modernizărilor comparativ cu mandatul precedent pentru că multe din proiectele pe care le avem în derulare au ajuns la maturitate, fiind aproape de începerea lucrărilor. Este vorba de drumuri atât din sudul și centrul județului, cât și din nordul județului, pentru că și aici avem ca obiectiv nu doar dezvoltarea zonelor, ci și impulsionarea turismului.

Vreau să subliniez un aspect: în acest prim mandat am reușit să obținem o susținere cum Argeșul nu a mai avut vreodată de la nivel guvernamental, și pentru acest lucru trebuie să mulțumesc echipei PSD Argeș, ministrului Sorin Grindeanu și, evident, premierului Marcel Ciolacu. Avem în lucru Autostrada Pitești-Sibiu și Drumul Expres Pitești- Craiova, iar anul acesta se preconizează că vor fi date în folosință deja unele tronsoane, modernizarea și securizarea traficului pe Transfăgărășan este de asemenea într-un stadiu avansat, au fost făcute modernizări importante pe drumurile naționale, atât în privința covoarelor asfaltice cât și a altor lucrări de artă, precum poduri. Vor începe lucrările la centurile ocolitoare pentru Mioveni și Curtea de Argeș. Vor începe lucrările și la Gara Regală din Curtea de Argeș, la gările din Costești și Golești. Și, pentru că multe investiții au deja finanțare și sunt în stadii avansate, sunt convins că vor continua.
Cred că, peste următorii patru ani, vom putea spune împreună că Argeșul nu va mai fi avea de suferit la capitolul infrastructură rutieră. Dimpotrivă, vom putea spune că vom avea unele dintre cele mai moderne drumuri. Iar acest lucru este foarte important pentru noi pentru că infrastructură rutieră modernă înseamnă pe de o parte un trafic mai sigur, pe de altă parte înseamnă dezvoltare. Suntem foarte preocupați de acest aspect. Tocmai de aceea, în baza acordului de parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Consiliul Județean Argeș a preluat derularea contractului de realizare a Studiului de Fezabilitate pentru drumul expres A1 – Pitești – Mioveni. Cererea de finanțare a fost depusă în cadrul Programului de Transport 2021 – 2027, iar ordinul de începere a fost dat în luna februarie a acestui an, termenul de execuție fiind de 12 luni. Este un aspect important, care vine în sprijinul industriei, mai ales al uzinei Dacia”,
a explicat Ion Mînzînă, preşedintele Consiliului Județean Argeș și al PSD Argeș.

Printre cele mai importante drumuri judeţene pe care Consiliul Judeţean le are în vedere pentru modernizare în următorul mandat enumerăm:

Executare Drum Expres A1- Pitești – Mărăcineni – Mioveni, DJ 679: Păduroiu (DN67B) – Lipia – Popești – Lunca Corbului – Pădureți – Ciești – Fâlfani – Cotmeana – Malu – Bârla – Lim. Jud. Olt (48 km), DJ 659: Pitești- Bradu- Suseni- Gliganu de Sus – Bârlogu – Negrași- Mozăceni – Lim jud. Dâmbovița (59 km), DJ 678E Teodorești – Cotu – limita județului Vâlcea, în comuna Cuca, DJ 704 D Prislop – Lupuieni, în Bascov și Băbana, DJ 703 E Pitești – Băbana – Cocu (18 km), DJ 731D, în comuna Dârmănești, DJ 704G Cicănești – Șuici, DJ 702F Slobozia – limita județ Dâmbovița, DJ 731D în comuna Coșești, DJ 678B Cuca – Vâlcea, DJ 737 Câmpulung- Boteni- Mioarele (9 km), execuție prag de fund și lucrări de stabilizare a malurilor, la podul de pe DJ 703B în Căteasca, pod peste râul Neajlov, în satul Siliștea, în comuna Căteasca.

De asemenea, va fi finalizată modernizarea tronsoanelor de drum județean în lungime totală de 42,5 kilometri, care fac legătura cu județele limitrofe și care trec prin localitățile Bradu, Cepari, Cuca, Teodorești, Ciomăgești, Râca, Slobozia, Rătești, Legile, Neajlovelu, Ciomăgești, Șuici, Sălătrucu, Bîrla, Lunca Corbului și Poiana Lacului și Valea Cheii.

Citește și CJ Argeş a depus noi proiecte de infrastructură rutieră pe fonduri europene

Ion Mînzînă: „Echipa PSD Argeș are un singur obiectiv: Dezvoltare și condiții moderne pentru argeșeni aici, acasă, în Argeș!”

Acestea sunt proiecte palpabile, realizabile, pentru că au finanțarea asigurată, pentru că sunt deja începute, chiar dacă nu s-a ajuns încă, în unele cazuri, la stadiul de șantier.
„Ceea ce propunem argeșenilor sunt lucruri concrete. Noi nu venim cu proiecte care nu vor fi niciodată validate. Avem o strategie de dezvoltare a județului realizată, pe fonduri europene, de către specialiști, de care ținem seama. Știm care ne sunt prioritățile și le urmărim în fiecare an. Știm ce au nevoie argeșenii și oamenii văd că facem eforturi considerabile, ca niciodată până acum, să dezvoltăm județul. Iar infrastructura rutieră este o prioritate majoră. De aceea atragem investiții pe toate axele disponibile. Și, din fericire, avem o echipă de profesioniști care știu să implementeze proiectele. Și vreau să subliniez aici că nu am pierdut niciun euro din proiectele europene, astfel că suntem printre puținele județe din țară cu rată de succes de 100%. Mi-am asumat o țintă: Argeșul să fie pe primul loc! Acest lucru înseamnă să cheltuim corect banii, pe necesitățile argeșenilor, pentru dezvoltarea județului asigurând locuri de muncă bine plătite și condiții de trai bune pentru argeșeni, aici, acasă, în Argeș!”, a completat Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean Argeș și al PSD Argeș.

Material publicat de către Asociaţia Jurnal de Muscel, la comanda Partidului Social Democrat, Organizaţia Argeş, cod unic Mandatar Financiar 21240002

Citește și Premieră pe ţară. Paraclis în sediul Consiliului Judeţean Argeş

Distribuie!

3 Comentarii

  1. Domnule redactor nu mai elogiați acești dinozauri care s-au perindat pe la PRM ….și apoi au ajuns uneltele PSD, a nu sunt adevăruri. Argesul sta ffff rău la infrastructura. Va rog să mergeți (că un simplu exemplu ) în Dâmbovița să vedeți implicarea autorităților locale. La noi e numai minciuna și hoție.

    Răspuns
  2. Exact așa cum a zis și Eugen. Mergeți în Dâmbovița și apoi elogiati conducerea PSD ista a Argeșului de la revoluție încoace. În rest doar abureala de alegeri, iar ziaristul care a scris articolul probabil are și leafă de la partid.

    Răspuns
  3. Ia mergeți pe DJ 503, pe la giratoriul de la Oarja și vedeți cum este cu drumurile de calitate, care după o jumătate de an de la inaugurare au început să se deterioreze. Ca să nu mai spun de denivelările avute de la început! Probabil că aceeași firmă abonată la toate contractele CJ va face și acest drum și calitatea va fi din nou discutabilă! Preaslăvirea acestui domn de la CJ, nu prea are deloc de-a face cu realitatea din teren. Adică în birou este bine și frumos, dar mergeți pe unde se fac lucrările și vedeți cu atenție cum sunt realizate.

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Săgeţile statului subteran SORIN ROŞCA STĂNESC

Săgeţile statului subteran

SORIN ROŞCA STĂNESCUPolitică / 12 iulie Sunt produse dovezi peste dovezi, din care reiese că oamenii de bază ai statului subteran au şantajat oameni...

Din ediția tipărită